וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-100 אלף אזרחים הפגינו נגד פוטין במוסקבה

24.12.2011 / 16:00

מארגני ההפגנה מנו 120 אלף איש בהפגנה הגדולה ביותר מאז עליית פוטין לשלטון. המשטרה, לעומת זאת, טענה רק ל-28 אלף נוכחים. המפגינים דרשו לקיים בחירות חוזרות במדינה

גילויי המחאה ברוסיה נגד תוצאות הבחירות לפרלמנט, שנטען כי הוטו למען מפלגתו של ראש הממשלה ולדימיר פוטין, נמשכו גם היום (שבת) ביתר שאת. מאות אלפי אזרחים הפגינו בבירה מוסקבה בדרישה לקיים בחירות חוזרות.

אחד ממארגני ההפגנה, הפוליטיקאי ולדימיר ריזקוב, דיווח כי קהל המשתתפים בעצרת הנערכת בשדרות סחרוב, עומד על כ-120 אלף בני אדם, כשחלקם מטפסים על עמודי תאורה ועצים בכדי לזכות בראות טובה יותר של המתרחש. אולם לעומת זאת, המשטרה המקומית דיווחה על מספר נמוך בהרבה, כ-28 אלף מפגינים.

מאות אלפים מפגינים במוסקבה בירת רוסיה נגד ולדימיר פוטין, דצמבר 2011. רויטרס
"אם מפלגת הגנבים והנוכלים תמשיך להונות אותנו ולשקר לנו, ניקח את השלטון בעצמנו. הכוח שלנו". מוסקבה, היום/רויטרס

המפגינים דרשו את סיום 12 שנות השליטה של ולדימיר פוטין במדינה, וקוראו קריאות כגון "רוסיה ללא פוטין", "בחירות חדשות, בחירות חדשות". אלכסיי נבלני, הבלוגר הרוסי אשר נעצר החודש לאחר שמתח ביקורת קשה על פוטין ומפלגת השלטון, הכריז מול הקהל, "אני רואה פה מספיק אנשים כדי לקחת את הקרמלין והבית הלבן (מטה הממשלה הרוסית) כבר עכשיו!". אך הוסיף כי "אנו כוח שפועל בדרכי שלום. לא נעשה זאת – עדיין. אך אם מפלגת הגנבים והנוכלים תמשיך להונות אותנו ולשקר לנו, ניקח את השלטון בעצמנו. הכוח שלנו". בהודעה שהוקרנה על מסך בהפגנה, אמר העיתונאי ליאוניד פארפינוב כי "מפלגת השלטון היא היחידה שמרוויחה משימור הסטטוס קוו".

רבים מן המפגינים נשאו סרטים לבנים, סמל המחאה, ואחרים בלונים ודגלים. אחדים אף נפנפו בקונדומים מנופחים כבלונים, בכדי ללעוג לדבריו של פוטין החודש כי הוא התבלבל בין הסרטים הלבנים של המפגינים לקונדומים. ההפגנה, הגדולה ביותר מאז עלה פוטין לשלטון בשנת 1999, הביאה אליה ערב רב של בני אדם, בין השאר ליברלים, לאומניים, אנרכיסטים, פעילי סביבה וצעירים. "ההפגנה האחרונה עשתה רושם ענק, ואני רוצה שאחרים יבואו ויבינו כי הם יכולים לעמוד על זכויותיהם. כולנו יודעים כמה תוצאות הבחירות הן שקריות", אמר אנדריי חרנישוב, סטודנט בן 22.

טענות לזיופים ורמאות שהיטו התוצאות

בבחירות, שנערכו לפני כשלושה שבועות, ניצחה מפלגת "רוסיה המאוחדת" - מפלגתו של ראש הממשלה והאיש החזק במדינה, ולדימיר פוטין, ברוב זעום. בסך הכול זכתה מפלגתו ל-238 מושבים מתוך 450 הקיימים בבית התחתון. מדובר בהיחלשות משמעותית לעומת כוחה טרם הבחירות – אז זכתה לרוב מיוחס של שני שלישים, "רוב חוקתי", שאפשר לה לבצע שינויים מהותיים בשיטת המשטר הרוסית.

עם היוודע תוצאות הבחירות פרצה ברוסיה מחאה ציבורית, הקוראת לקיים בחירות חוזרות משום שלטענתם זיופים ורמאות היטו את התוצאות למען מפלגתו של פוטין. המוחים עורכים הפגנות המוניות, ולפני כשבועיים דווח על כ-25,000 בני אדם שהפגינו נגד פוטין במוסקבה. בין היתר, התייצב לצד המוחים השליט האחרון של ברית המועצות לפני פירוקה, מיכאיל גורבצ'וב, שקרא בגלוי לביטול הבחירות ולעריכתן של חדשות. "על מנהיגי המדינה להכיר בכך שבהצבעה היו אינספור מקרי זיוף והונאה, והתוצאות אינן משקפות את רצון העם", אמר.

חדשות אחרונות מרוסיה
מדבדב מבטיח: רפורמות פוליטיות - וטלוויזיה חופשית
ביום ראשון התחדשו ההפגנות ברוסיה: "השלטונות מפחדים"
בשבוע שעבר: פוטין נכנע לביקורת? "נאפשר רישום מפלגות חדשות"
לפני שבועיים: 25,000 מפגינים נגד פוטין במוסקבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully