וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נמשכת: 25,000 מפגינים נגד פוטין במוסקבה

נמשך גל המחאה נגד תוצאות הבחירות האחרונות ברוסיה, שעל פי דיווחים רבים זויפו והוטו לטובת מפלגתו של ולדימיר פוטין. עשרות אלפים מפגינים ב-15 ערים שונות ברחבי המדינה

החלו (שבת) ההפגנות שתוכננו ברוסיה נגד ולדימיר פוטין והזיופים שנערכו, לכאורה, בבחירות שהתקיימו השבוע במדינה. ההפגנה הגדולה הראשונה נערכה בעיר ולדיווסטוק במזרח המדינה, שם התקבצו כ-1,000 מפגינים. על פי דיווחים בסוכנות הידיעות RIA, כ-30 מפגינים נעצרו בהפגנה נוספת שנערכת בעיר חברובסק הסמוכה לגבולה של רוסיה עם סין, ומעצרים נוספים בוצעו בעיר פרן שבסיביר ובסנט פטרסבורג. בהפגנה מרכזית שמתקיימת במוסקבה והחלה לפני זמן קצר, לוקחים חלק עד לרגע זה כ-25,000 מפגינים.

הפגנות נגד פוטין ברוסיה 10.12. AP
המפגינים טוענים כי תוצאות הבחירות זויפו/AP

אלפי אנשים צפויים להשתתף היום בהפגנות נגד תוצאות הבחירות ברחבי המדינה – מוולדיווסטוק במזרח ועד העיר קלינינגרד במערב רוסיה, הנמצאות במרחק של כ-7,400 קילומטרים זו מזו. בינתיים החלו ההפגנות ב-15 ערים שונות ברחבי רוסיה כשבכל עיר יצאו לרחובות כמה מאות אנשים. יצויין כי בניגוד להפגנות שנערכו במהלך השבוע ברוסיה, הפעם אישרו הרשויות בערים רבות במדינה, כולל במוסקבה, לקיים את ההפגנות.

כבר במהלך השבוע הפגינו אלפי פעילי אופוזיציה נגד תוצאות הבחירות, למרות הנחיות הרשויות נגד המחאה. ביום שני השתתפו למעלה מ-5,000 בני אדם בעצרת מחאה במוסקבה. כ-300 מהם נעצרו וכמה ממנהיגיהם עדיין במעצר. ביום שלישי, למרות אזהרות הממשלה, חזרו כ-600 בני אדם לכיכרות והשתתפו בהפגנה שאורגנה באמצעות הפייסבוק והטוויטר. גם ביום שלישי עצרה המשטרה עשרות מבין המשתתפים שקראו: "פוטין הביתה". מולם, הפגינה קבוצה קטנה של צעירים מתומכי הקרמלין, שקראו קריאות למענו של פוטין.

ביום חמישי האשים ולדימיר פוטין את ארצות הברית בעמידה מאחורי ההפגנות. בהתייחסות ראשונה מצדו לתנועת המחאה, אמר פוטין כי מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון - שהתבלטה השבוע בביקורת על תקפותן של הבחירות - היא ש"נתנה את האות" לאלפי המפגינים שממשיכים לצאת נגד הקרמלין: "היא קבעה את הטון - והם שמעו, ויצאו לרחובות". כמו כן, חזר פוטין על האשמתו כי "מאות מיליוני דולרים" הושקעו על ידי מדינות זרות כדי להשפיע על תוצאות הבחירות נגדו. ההתבטאויות מגיעות בימים שבהן המתיחות בין רוסיה למערב גוברת גם על רקע צחצוח החרבות בנושא פרישת מערכות הטילים באירופה.

הבחירות ברוסיה - כותרות אחרונות
מלחמה קרה 2011: המזרח התיכון על פי רוסיה
קלינטון משיבה לפוטין: ”הדאגה שלנו מבוססת”
פוטין מסיר הכפפות: ארה”ב מאחורי ההפגנות נגדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully