וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מסיר הכפפות: ארה"ב מאחורי ההפגנות נגדי

8.12.2011 / 11:40

לאחר 3 ימי הפגנות במוסקבה במחאה על הטיית הבחירות, יצא ראש ממשלת רוסיה בהאשמה קיצונית: "קלינטון נתנה אות, והמפגינים יצאו". המחאה גוברת: רבבות מתכננים להפגין בשבת ב-80 ערים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

אחרי שלושה ימים רצופים של הפגנות מחאה נגדו, בעקבות תוצאות הבחירות לפרלמנט שנערכו בתחילת השבוע, שולף ראש ממשלת רוסיה את הציפורניים, ומשגר האשמות - בראש ובראשונה נגד ארצות הברית, אותה הוא מאשים בעמידה מאחורי ההפגנות. בהתייחסות ראשונה מצדו לתנועת המחאה, אמר היום (חמישי) ולדימיר פוטין כי מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון - שהתבלטה השבוע בביקורת על תקפותן של הבחירות - היא ש"נתנה את האות" לאלפי המפגינים שממשיכים לצאת נגד הקרמלין: "היא קבעה את הטון - והם שמעו, ויצאו לרחובות".

כמו כן, חזר על האשמתו כי "מאות מיליוני דולרים" הושקעו על ידי מדינות זרות כדי להשפיע על תוצאות הבחירות נגדו. ההתבטאויות מגיעות בימים שבהן המתיחות בין רוסיה למערב גוברת גם על רקע צחצוח החרבות בנושא פרישת מערכות הטילים באירופה.

רוסיה בעקבות הבחירות - עוד כותרות:
נאט"ו על הכוונת? רוסיה תפרוש טילים חדישים בגבול
גורבצ'וב נגד פוטין: "לבטל את תוצאות הבחירות"
פגישה מפתיעה: פוטין וליברמן דנו במוסקבה על אירן
פוטין ממעיט בחשיבות הבחירות; ההפגנות נמשכות

הפגנה נגד תוצאות הבחירות לפרלמנט של רוסיה בבירה מוסקבה, 7 בדצמבר 2011. Ivan Sekretarev, AP
המשטרה עוצרת עוד מפגין נגד פוטין, אתמול במוסקבה. למעלה מ-1,000 כבר נעצרו/AP, Ivan Sekretarev

פוטין תקף גם את המפגינים עצמם, המוחים על הטיה של תצאות הבחירות, לטענתם, לטובת מפלגתו של פוטין, "רוסיה המאוחדת", שזכתה לרוב דחוק בבית התחתון של הפרלמנט. המפגינים הללו, לדבריו, פועלים מתוך "אינטרסים פוליטיים אנוכיים", וכי רוב הציבור ברוסיה אינו מעוניין בתהפוכות פוליטיות, "כמו בקירגיזסטן או באוקראינה".

פוטין קיבל חיזוק מליברמן

עד כה נעצרו כבר למעלה מ-1,000 משתתפים בהפגנות במוסקבה, שהשלטונות אסרו על קיומן ופרשו בעיר עשרות אלפי אנשי ביטחון כדי לפזר אותן. גורמים נוספים בעולם, ובהם גם המשקיפים שפיקחו על הבחירות מטעם הארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה (OSCE) מתחו השבוע ביקורת על התנהלות הבחירות, והעלו חשדות למקרים נרחבים של קניית קולות וזיופים.

הפגנה נגד תוצאות הבחירות לפרלמנט של רוסיה בבירה מוסקבה, 7 בדצמבר 2011. Ivan Sekretarev, AP
מפגינים נגד פוטין, אתמול במוסקבה/AP, Ivan Sekretarev

נראה כי תנועת המחאה הולכת וצורבת תומכים, ולמעלה מ-16,700 בני אדם, נכון להלילה, הצטרפו לעמוד פייסבוק הקורא לקיים בשבת הקרובה הפגנת ענק ב"כיכר המהפכה" הסמוכה לקרמלין. עוד 5,500 בני אדם הצטרפו לעמוד דומה הקורא לקיים בשבת הפגנה בסנט פטרסבורג, והתארגנויות נוספות נרשמו בעוד למעלה מ-80 ערים ברוסיה, מהים הבלטי ועד החוף הפסיפי של סיביר.

פוטין, עם זאת, זכה אתמול לגיבוי דווקא משר החוץ של ישראל, אביגדור ליברמן, שערך ביקור במוסקבה ונפגש עמו באופן לא מתוכנן. "הבחירות היו הוגנות, חופשיות ודמוקרטיות", צוטט ליברמן בסוכנות הידיעות הרוסית איטר-טאס. יש לציין כי הדיווח שמסרה לתקשורת לשכתו של ליברמן על הפגישה התמקד בנושאים כגון אירן וסוריה, אך ההתבטאות של השר בנושא הבחירות הושמטה ממנו.

שר החוץ אביגדור ליברמן בפגישה במוסקבה עם ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין, 7 בדצמבר 2011. AP Photo/RIA Novosti, Alexei Druzhinin, Pool, AP
הבחירות היו הוגנות, חופשיות ודמוקרטיות". ליברמן עם פוטין, אתמול במעונו בפרבר של מוסקבה/AP, AP Photo/RIA Novosti, Alexei Druzhinin, Pool

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully