וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורבצ'וב נגד פוטין: "לבטל את תוצאות הבחירות"

שליט בריה"מ לשעבר בביקורת חריפה על הבחירות לפרלמנט ברוסיה: "בהצבעה היו אינספור מקרי זיוף והונאה, והתוצאות אינן משקפות את רצון העם". המחאה במוסקבה נמשכת, למרות 800 עצורים

הביקורת על תקפותן של הבחירות שנערכו בתחילת השבוע לבית התחתון של הפרלמנט בברוסיה הולכת וגוברת, ובראשה מתייצב היום (רביעי) אחד האישים הרוסים המוערכים בעולם - מיכאיל גורבצ'וב, השליט האחרון של ברית המועצות לפני התפרקותה, שאף קרא בגלוי לביטול הבחירות ולעריכתן של חדשות. "על מנהיגי המדינה להכיר בכך שבהצבעה היו אינספור מקרי זיוף והונאה, והתוצאות אינן משקפות את רצון העם", צוטט גורבצ'וב בסוכנות הידיעות אינטרפקס. "יותר ויותר אנשים מתחילים להאמין שתוצאות הבחירות אינן הוגנות. אני מאמין שהתעלמות מדעת הקהל מזיקה לאמינותם של השלטונות ומערערת את היציבות".

בבחירות ביום ראשון ניצחה מפלגת השלטון "רוסיה המאוחדת" בראשותו של ראש הממשלה ולדימיר פוטין, שזכתה לרוב מוחלט אך דחוק של 238 מתוך 450 בפרלמנט - רוב קטן משמעותית מזה שממנו נהנתה עד כה. בעקבות ההצבעה נפוצו דיווחים רבים על הטיה של התוצאות למען מפלגת השלטון, הן באמצעות השפעה של מנגנוני המדינה והתקשורת הממלכתית על הבוחרים, והן באמצעות קניית קולות וזיופים של ממש. גם צוות המשקיפים שפיקח על הבחירות מטעם הארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה (OSCE) קבע כי היו בהן אי סדרים רבים.

עוד על רוסיה:
פגישה מפתיעה ולא מתוכננת: פוטין וליברמן נועדו במוסקבה
אתמול: פוטין ממעיט בחשיבות הבחירות; ההפגנות נמשכות
הבית הלבן: מודאגים מאוד מזיופים בבחירות ברוסיה

נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב וראש הממשלה ולדימיר פוטין בפגישה במוסקבה, 7 בדצמבר 2011. רויטרס
הנשיא מדבדב וראש הממשלה פוטין, היום בפגישה במוסקבה/רויטרס

במוסקבה נמשכת גם היום, זה היום השלישי ברציפות, המחאה ברחובות נגד תוצאות הבחירות, וגם הערב מתוכננות הפגנות, הנערכות ללא אישור הרשויות - שהציבו למעלה מ-50,000 אנשי ביטחון בעיר, הפועלים לפיזור המפגינים. גם מסוקים נראו מרחפים היום בשמי מוסקבה. מספר העצורים בהפגנות היומיים האחרונים עבר כבר את ה-800, ובהם כמה ממנהיגי המפגינים והאופוזיציה החוץ-פרלמנטרית, שהבולט מביניהם הוא הבלוגר מתנגד המשטר אלכסיי נבלני, שהחל היום לרצות עונש מאסר בן 15 ימים שנגזר עליו.

הבלוגר נתנגד המשטר אלכסיי נבלני מגיע לדיון בבית המשפט במוסקבה בערעור שהגיש על 15 ימי המאסר שנגזרו עליו בגין ארגון הפגנות נגד שלטונות רוסיה, 7 בדצמבר 2011. רויטרס
אלכסיי נבלני, הבלוגר המנהיג את המפגינים, מגיע היום לבית המשפט לדיון בערעור שהגיש על מאסרו/רויטרס

מפגן המחאה של הימים האחרונים הוא חריג ביותר במונחים רוסיים, ונחשב למשמעותי ביותר מאז שולט פוטין במדינה. במחאה מעורבת לא רק האופוזיציה הליברלית החוץ-פרלמנטרית, אלא גם קבוצות לאומניות שונות. יש לציין, עם זאת, כי ערוצי הטלוויזיה הממלכתיים ברוסיה מתעלמים לחלוטין מגל המחאה, ובמהלך היום כיסו רק אירועי תמיכה במפלגת השלטון.

בתוך כך, הגיש היום פוטין רשמית את המסמכים הדרושים להכרזה על מועמעותו לנשיאות, לקראת הבחירות שייערכו ב-4 במרץ. לפי כל ההערכות, הוא צפוי לזכות בניצחון על נקלה.

ולדימיר פוטין מגיש את מועמדותו לנשיאות רוסיה, מוסקבה, 7 בדצמבר 2011. AP Photo/Ivan Sekretarev, AP
פוטין מגיש את טפסי המועמדות לנשיאות, היום במוסקבה/AP, AP Photo/Ivan Sekretarev

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully