וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל פרי גליל נסגר: "אין לאן ללכת ואיך להתפרנס"

קובי דוד

26.2.2012 / 11:00

המאבק להצלת המפעל בחצור הגלילית לא נשא פרי ועובדיו שהגיעו אליו הבוקר גילו את שעריו נעולים. "הכל ירד לטמיון", אמרו בכאב העובדים שיצטרפו בקרוב למעגל האבטלה

שי מכלוף

(צילום: ליאור פז, שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

"אין לנו לאן ללכת ואין לנו כבר כוח להילחם", כך אומרים עובדיו לשעבר של מפעל "ויטה פרי גליל" בחצור הגלילית שהגיעו הבוקר (ראשון) למקום עבודתם שננעל בשלשלאות ברזל. לאחר המאבק העיקש על עתידו של המפעל שנמשך שנתיים, החליטו בעליו לסגור את שעריו ו-220 העובדים, חלקם עובדים בו שנים רבות, צפויים לקבל היום מכתבי פיטורים.

פרי גליל. ג'יליס
"אין לנו כבר כוח להילחם". העובדים מחוץ למפעל, הבוקר/ג'יליס

"כולם כאן מנסים לשרוד ולא מצליחים להרים את הראש מעל המים", סיפר בצער ציון ביטון, בן ה-62, העובד במפעל למעלה מ-45 שנים. "יש לי אישה חולה בבית שזקוקה לתרופות שעולות לא מעט כסף כל חודש. אם לא אצא לעבוד אף אחד לא יוכל לשלם לה על התרופות". ביטון הוסיף כי "זה עצוב מאוד שבמדינת ישראל לא מתייחסים לתושבי הפריפריה".

"עברה עליי שבת שחורה"

מרבית העובדים שהגיעו הבוקר למפעל הנעול הביעו את ייאושם ורק קומץ קטן מהם עוד מוכן להילחם על הפרנסה שלו. שולה אקוקה, בת 52, העובדת במפעל מזה 28 שנים, אמא לחמישה ילדים וסבתא לשני נכדים, קראה לממשלת ישראל "להתעורר מתרדמת החורף". לדבריה, עובדי המפעל יתווספו למעגל האבטלה ובגילה המאוחר יהיה לה קשה למצוא עבודה. "עיריית חצור נתמכת על המפעל שלנו, זה סימן ההיכר של האזור. הרי מה כבר יש בחצור חוץ ממפעל פרי גליל? עכשיו הכל ירד לטמיון ואין לאן ללכת ומאיפה להתפרנס".

מי שמנסה לרומם את רוחם ולעודד את העובדים שצפויים לקבל מכתבי פיטורים הוא יו"ר ועד העובדים, מוטי חזיזה, שלקח חלק פעיל במאבק. "אנחנו נצא במאבק נוסף כדי להציל את המצב", אמר. "נמאס לנו כבר להצטייר כמסכנים של מדינת ישראל. חבל מאוד שכל ההבטחות של חברי הכנסת לא התקיימו, רק בגלל זה הגענו למצב הזה".

הנהלת המפעל החליטה לסגור אותו בצעד חריג לפני כמה חודשים, ללא התרעה מוקדמת, וזאת בשל משבר כלכלי. בתגובה, יצאו ועד עובדי המפעל במאבק חריף שסחף אחריו חברי כנסת וגורמים בממשלה - אלה החליטו לקחת אחריות על עובדי המפעל ולתמוך בהנהלה על ידי סיוע כספי שימנע את פיטורי העובדים. למרות החלטתם, הסיוע לא הגיע והנהלת המפעל החליטה לפטר את העובדים.

בסוף השבוע האחרון, לפני כניסת השבת, הגיע למפעל צוות שמירה חדש, ופינה את צוות האבטחה הנוכחי. במקביל, הנהלת המפעל דאגה לסגור את המפעל עם שרשראות ברזל כדי למנוע את כניסתם של העובדים בתחילת השבוע. "לא האמנתי למשמע אוזני, עברה עלי שבת שחורה, כל המאבק שלנו ירד לטמיון", אמר אז מוטי חזיזה.

עוד על סגירת "ויטה פרי גליל":
עובדי פרי גליל יפוטרו מחר: "כמו גנבים בלילה"
ישיבת ועדת הכספים: נדחו הפיטורים בפרי גליל
בגלל הפיטורים: עובדי פרי גליל חסמו הכניסה למפעל
מחריפים המאבק: תיחסם הכניסה למפעל פרי גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully