וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריפים המאבק: תיחסם הכניסה למפעל פרי גליל

קובי דוד

16.11.2011 / 22:30

על רקע גל הפיטורים: העובדים פתחו בשביתה ויחסמו את הכניסה למפעל על ידי הקמת אוהלי מחאה. יו"ר הוועד: "אין יוצא ואין בא". הנהלת המפעל: "לא ניתן לאף אחד לפגוע בפעילות המפעל"

תאגיד כאן

(צילום: באדיבות הערוץ הראשון)

30 עובדי מפעל ויטה פרי גליל בחצור הגלילית כבר הספיקו לקבל את מכתבי הפיטורים שלהם ולקרוע אותו בהפגנתיות מול נציגי המפעל, כאשר עובדים נוספים צפויים לקבל בימים הקרובים את מכתבי הפיטורים גם הם. כתוצאה מכך החליטו חברי הוועד, יחד עם העובדים, לפתוח בשביתה המונית במחאה על גל הפיטורים, ואף לחסום את הכניסה למפעל על ידי הקמת אוהלי מחאה בהם יישהו העובדים בזמן הקרוב.

גל הפיטורים בויטה פרי גליל - כותרות אחרונות
"נתניהו יסייע למפעל פרי גליל אם יבוטלו הפיטורים"
בגלל הפיטורים: עובדי מפעל פרי גליל חסמו כביש
אחרי החגים: עשרות עובדי "ויטה פרי גליל" יפוטרו

לטענת עובדי המפעל, הם הגיעו ל"סוף הדרך" וכעת הם פועלים בכל החזיתות על מנת לשנות את המצב אליו נקלעו. לפני כשבוע קיבלו 30 עובדים ותיקים ממחלקת הייצור את מכתבי הפיטורים שלהם מהנהלת המפעל, עקב המשבר הכלכלי ומחסור בתקציבי ממשלה.

יו"ר ועד העובדים, מוטי חזיזה, שעבר כבר תקופות קשות בצל החשש מפיטורי העובדים סיפר אמש (שלישי) לוואלה! חדשות כי "זו תקופה קשה מאוד לכל העובדים. אנחנו נאלצים להילחם על המקום שלנו בכאב גדול. כל חברי הכנסת והשרים שביקרו כאן הבטיחו לעזור ולא הצליחו לשנות את המכה הקשה, לכן עלינו להילחם עד טיפת הדם האחרונה".

הפגנה של עובדי פרי גליל אשר פוטרו מעבודתם במפעל, נובמבר 2011. ג'יליס
הפגנת העובדים שפוטרו מהשבוע שעבר/ג'יליס

בצהריים, החליט ועד המפעל להשבית אותו לחלוטין. העובדים השביתו את כל קווי הייצור במפעל ובשעות הערב הקימו העובדים אוהלי מחאה בכניסה הראשית למפעל על מנת לחסום את הכניסה ולהבטיח שאין יוצא ואין בא. "אנחנו לא נשתוק עד שנקבל את מבוקשנו", הוסיף חזיזה. "אנחנו נעצור בגופנו את כל מי שירצה להיכנס למפעל, בין אם זה ספקים, עובדים, מנהלים וכולי".

אורה מתן תורה, אחת העובדות במפעל, סיפרה כי "התחושות בקרב העובדים מאוד קשות. העובדים מגיעים עצובים מאוד לעבודה. לא נותרה לנו ברירה אלא להילחם בכל הכוח בכדי להציל את המצב".

מנכ"ל המפעל, אושיק אפרים, אמר בתגובה כי "לא ניתן לאף אחד לפגוע בפעילות השוטפת של המפעל. את צעדינו הבאים נקבע על פי החלטת העובדים. חשוב לציין כי ממשלת ישראל מגלגלת את הכדור לפתחנו, למרות שהפתרון נמצא בידיים שלה. על פי התכנון צפויים פיטורים נוספים".

(עידכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully