וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הפיטורים: עובדי מפעל פרי גליל חסמו כביש

קובי דוד

9.11.2011 / 9:30

כ-150 עובדי המפעל שבחצור הגלילית צעדו לעבר כביש 90, הבעירו צמיגים והניפו שלטים. יו"ר ועד העובדים, מוטי חזיזה, אמר כי "נאבק עד טיפת הדם האחרונה. לא נותרה לנו ברירה"

כ-150 עובדי פרי גליל בחצור הגלילית החליטו להשבית הבוקר (רביעי) את העבודה במפעל, במחאה על הפיטורים הצפויים של 58 עובדים. בשעה שבע בבוקר הגיעו העובדים לשער הכניסה של המפעל והחלו לצעוד לעבר הכביש הראשי, כביש 90. בהפגנה שתואמה עם כוחות המשטרה הם חסמו את הכביש לתנועה, הבעירו צמיגים והניפו שלטים הקוראים לממשלה "להתעורר ולפתור את בעיית הפיטורים הקשה במפעל". יו"ר ועד העובדים, מוטי חזיזה, סיפר לוואלה! חדשות: "אנחנו נאבק עד טיפת הדם האחרונה. לא נותרה לנו ברירה, אלא לצאת ולהפגין בגופנו. היום תהיה שביתה במפעל וכפי הנראה גם מחר".

בתחילת חודש אוגוסט הודיעה הנהלת המפעל על גל פיטורים מסיבי, במסגרתו קיבלו 58 עובדים ותיקים, המהווים את הגרעין החשוב ביותר במפעל, הודעות על סיום עבודתם, זאת בשל אי קיום הבטחות הממשלה לסייע למפעל, לדברי העובדים. כמו כן, הרשויות הממונות סירבו לאשר הקלות מס מינימאליות למפעל על מנת למנוע הפיטורים. על כן, נאלצה החברה להעתיק חלק מקווי הייצור של המפעל למושב לימן שבגליל המערבי, שם שוכן מפעל נוסף של החברה, על מנת להוזיל את עלויות הייצור.

עוד באותו הנושא:
אחרי החגים: עשרות עובדי "ויטה פרי גליל" יפוטרו
הישג לעובדי "פרי גליל": 35 עובדים לא יפוטרו
עובדי פרי גליל הפגינו: "הון ושלטון דורך על העם"

הפגנה של עובדי פרי גליל אשר פוטרו מעבודתם במפעל, נובמבר 2011. ג'יליס
מלבד פיטורי 58 העובדים, צפוי ככל הנראה גל פיטורים נוסף/ג'יליס

לאחר הגשת מכתבי הפיטורים יצאו חברי ועד עובדי המפעל למאבק, שבסופו הסתמן כי ייחתם הסכם בין הנהלת המפעל למשרדי האוצר והתמ"ת, שימנע את הפיטורים המידיים, אך כעת נראה כי המאבק לא צלח.

בעקבות התערבות הממשלה בניסיון למנוע את פיטורי העובדים בחודש אוגוסט, סוכם כי מתוך 58 המועמדים לפיטורים 35 עובדים ותיקים במפעל, בתמורה להבטחה ממשלתית להעברת מענקים שונים מצד משרד האוצר למפעל, על מנת לפתוח בתכנית הבראה.

יו"ר ועד העובדים סיפר על מצבם של העובדים במפעל ואמר כי "כנראה שמה שהבטיחה המדינה לא יקרה. המצב שלנו עגום מאוד. חזיזה העריך כי מלבד מכתבי הפיטורים ל-58 העובדים צפוי כפי הנראה גל פיטורים נוסף. "סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן, מנסה לעזור אבל משרד האוצר מתנגד לדעתו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully