וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לעובדי "פרי גליל": 35 עובדים לא יפוטרו

קובי דוד

16.8.2011 / 17:14

בתום פגישה בין נציגי משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה לבין הנהלת המפעל, הושגה פשרה שתותיר בתפקידם את מרבית העובדים שהיו אמורים לאבד את עבודתם, בתמורה לתכנית הבראה למפעל מהמדינה

סוף טוב, חלקית: 35 עובדים ותיקים, מתוך 58 העובדים שהיו מיועדים לפיטורים ממפעל "ויטה פרי גליל", לא יפוטרו מעבודתם. כך סוכם בתום פגישה שנערכה היום (שלישי) בין נציגי משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה למנהלי המפעל. בתום הפגישה הוחלט להקפיא את מכתבי הפיטורים של 35 עובדים ותיקים במפעל, בתמורה להבטחה ממשלתית להעברת מענקים שונים מצד משרד האוצר למפעל, על מנת לפתוח בתכנית הבראה. גורלם של יתר העובדים שהיו מיועדים לפיטורים טרם נקבע.

עוד על הפיטורים ב"פרי גליל"
תדהמה ב”פרי גליל”: 58 עובדים קיבלו מכתב פיטורים
עובדי ”פרי גליל” לנתניהו: ”זהו חורבן הבית שלנו”
”נתניהו יסייע למפעל פרי גליל אם יבוטלו הפיטורים”

על פי הסיכום שהושג, 35 הפועלים שישמרו על מקום עבודתם יהיו העובדים הוותיקים בין המיועדים לפיטורים, ואלו שככל הנראה ייאלצו לעזוב את המפעל, 23 בסך הכל, יהיו עובדים צעירים, עם ותק של מספר חודשים בלבד. יו"ר ועד העובדים, מוטי חזיזה, סיפר לוואלה! חדשות בהתרגשות, כי "מדובר בהישג חסר תקדים. בעלי המפעל נפגשו עם נציג הממשלה, והגיעו עמו להבנות חיוביות סביב פיטורי העובדים. אנחנו נמשיך להילחם כדי שגם שאר העובדים לא יקבלו את מכתבי הפיטורים".

הפגנת עובדים במפעל פרי גליל, אוגוסט 2011. ג'יליס
מאבק העובדים הצליח להציל את מרבית המפוטרים? מחאת עובדי "פרי גליל"/ג'יליס

חזיזה ביקש לציין כי העובדים הנוספים שהיו אמורים לקבל מכתבי פיטורים בתקופה הקרובה לא יפוטרו אף הם, בהתאם לתוכנית ההבראה אליה הגיעו מנהלי המפעל עם נציגי הממשלה. מנכ"ל המפעל, אושיק אפרים, ביקש להבהיר שהעניין עוד לא סגור: "אנחנו מחכים לתגובת משרד האוצר. כרגע הקפאנו את כל מכתבי הפיטורים, עד למתן תשובה סופית מצדם".

הבוקר ביקרה במפעל ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), במטרה להביע את הזדהותה עם מחאת עובדי המפעל. יחימוביץ' הבטיחה להעלות את נושא הפיטורים לדיון בוועדת הכספים של הכנסת.

לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully