וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "פרי גליל" לנתניהו: "זהו חורבן הבית שלנו"

קובי דוד

10.8.2011 / 12:39

העובדים התכנסו לישיבת חירום לפני חלוקת 58 מכתבי הפיטורים. בהמלצת יו"ר ההסתדרות עופר עיני, מכתבי הפיטורים הוחזרו לבעלי המפעל. "לא ניתן שהבית הזה ייחרב"

ג'יליס

(צילום: ג'יליס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ועד העובדים של מפעל "פרי גליל" בחצור הגלילית יעביר היום (רביעי) מכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו, על מנת שזה יפעל למניעת פיטורי 58 עובדים במפעל. בפנייה שתועבר לראש הממשלה באמצעות השר יוסי פלד שצפוי לבקר במפעל, כותבים העובדים: "אנחנו יודעים שאזרחי מדינת ישראל עוברים ימים לא פשוטים. גל המחאות השוטף את המדינה עלול להסית את תשומת הלב של ממשלת ישראל ואולי לטשטש את הבשורה המרה שקיבלנו אתמול בבוקר".

עוד צוין בפנייה לראש הממשלה כי "כידוע לך, 58 עובדים ותיקים שמהווים הגרעין האיכותי, ואשר עובדים המון שנים במפעל, שעבר כבר תהפוכות רבות, קיבלו הודעת פיטורים פתאומית. זהו חורבן הבית שלנו. לאנשים כאלה אין מקום אחר מלבד המפעל. כך בעצם ממשלת ישראל תמחק את מעמד הביניים שיהפוך לנטל על הממשלה. אנו פונים אליך בזעקה אמיתית וכואבת, כנה, מעומק לבנו, לגלות אחריות אכפתיות ורגישות, כמנהיג שאמור להיות אחראי על כלל מדינת ישראל, ולא רק על תושבים שחיים במדינת תל אביב".

יו"ר ועד העובדים במפעל, מוטי חזיזה, אמר מוקדם יותר בישיבת חירום כי "שר האוצר, יובל שטייניץ, צריך לרדת מהאולימפוס ולבוא לבקר אותנו, ולראות כמה העובדים סובלים. לא אתן שהבית הזה ייחרב". עוד הוא הוסיף כי ביטל פגישה עם שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, שלום שמחון.

במקביל, יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ליו"ר ועד עובדי המפעל וליו"ר מרחב הגליל העליון בהסתדרות, להחזיר את המכתבים לבעלי המפעל. עיני אמר כי "לא נסכים שהעובדים ישלמו מחיר כבד בגלל מחלוקת בין הממשלה לבעלים. מבחינתו ניתן למצוא פתרון ולא נסכים לפיטורים עד שימוצו כל הניסיונות לפתרון".

היום היו אמורים נציגי הוועד להיפגש עם בעלי המפעל שבו מחזיקה רשת "חצי חינם", בניסיון להגיע להסכמות על שמות המפוטרים ובניסיון לצמצם את מספר המפוטרים. בהסתדרות אומרים כי "עיני הורה שלא לקיים משא ומתן מכיוון שהמפעל הינו רווחי והמחלוקות הקיימות הן מחלוקות שניתן לפתור אותן". בתום ישיבת חירום, החזיר הוועד להנהלה את מכתבי הפיטורים.

עוד אמרו בלשכתו של עיני כי "ההסתדרות מבהירה כי איננה מוכנה להיות שותפה במצב שנוצר, של פיטורי עובדים, וכי תעשה כל שעל ידה על מנת למנוע פיטורים בהווה ובעתיד". עובדי המפעל שקיבלו מכתבי פיטורים נשמעו אתמול מיואשים. "הכתובת הייתה על הקיר", סיפר אחד מהם, "בזמן שכולם צמים על חורבן בית המקדש, אנחנו בוכים על הפרנסה שלנו שהלכה לאיבוד. הנהלת המפעל הגיעה למצב בו היא לא יכולה להתקיים, עקב עלויות גבוהות בתחזוק המקום. אם ממשלת ישראל הייתה נוקפת אצבע כדי לעזור, לא היינו מגיעים לסוף הדרך".

עוד בנושא:

תדהמה ב"פרי גליל": 58 עובדים קיבלו מכתב פיטורים
לקראת פיטורים במפעל "פרי גליל": "זו גזירה קשה"
לפני שנתיים: אושרה מכירת המפעל לרשת "חצי חינם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully