וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי פרי גליל יפוטרו מחר: "כמו גנבים בלילה"

קובי דוד

25.2.2012 / 20:19

המפעל שעורר סערה במאבק ציבורי נגד פיטורי עובדים בחודשים האחרונים נסגר, ושעריו ננעלו בשרשראות. כבר מחר צפויים העובדים לקבל מכתבי פיטורים, והם מתכננים להפגין במקום

כ-200 עובדי "ויטה פרי גליל" בחצור הגלילית צפויים לקבל מכתבי פיטורים כבר מחר בבוקר, לאחר שהנהלת המפעל החליטה בצעד חריג לסגור את המפעל, ללא התרעה מוקדמת. הערב (שבת) מתכנסים בקור העז למעלה ממאה עובדים מחוץ לשערי המפעל, לישיבה דחופה שכינס ועד העובדים. "אנחנו ניפגש עם העובדים כדי להסביר להם את המצב הקשה אליו נקלענו", ציין יו"ר ועד העובדים, מוטי חזיזה, בשיחה עם וואלה! חדשות. "אני מגיע עם תחושות מאוד קשות".

מחר מתכננים עובדי המפעל, שכבר לא יוכלו להגיע לעבודה, להפגין במקום משעות הבוקר המוקדמות על הפיטורין. בין היתר, מתכננים העובדים לחסום את הכניסה לחצור הגלילית מכיוון כביש 90, ולהקים אוהל מחאה מול השער של המפעל.

לפני כניסת השבת, הגיע למפעל צוות שמירה חדש, ופינה את צוות האבטחה הנוכחי. במקביל, הנהלת המפעל דאגה לסגור את המפעל עם שרשראות ברזל כדי למנוע את כניסתם של העובדים בתחילת השבוע. "הם התנהגו כמו גנבים בלילה, לא סיפרו לנו כלום וברחו", אמר חזיזה, "לא האמנתי למשמע אוזני, קבלתי טלפון בהול לפני כניסת השבת בו נמסר לי שהמפעל נסגר והעובדים יפוטרו. עברה עליי שבת שחורה, כל המאבק שלנו ירד לטמיון". כמו כן, הוא הוסיף: "אנו כועסים ומאוכזבים ממשרד האוצר שלא לקח אחריות ודאג להעביר את הכספים שיכלו למנוע את סגירת המפעל".

עובדת במפעל: "לא נשרוד"

יו"ר הסתדרות מרחב גליל עליון, יונה פרטוק, מסר כי הנהלת המפעל החליטה לסגור את המקום עקב העובדה שלא קיבלה את הכספים אליהם התחייבה ממשלת ישראל. "על פי מה שידוע לי, העובדים צפויים לקבל מכתב פיטורים בימים הקרובים, בשל השבתה סופית של כל קווי ייצור של המפעל. להנהלת המפעל נמאס כבר מלחכות. הם התייאשו", הוא ציין, והוסיף כי הנהלת המפעל פעלה באופן חד צדדי ולא הוגן. "מדובר בתקופה קריטית של ערב חג פורים וחג בפסח. אנחנו לא נוותר לעולם".

בתוך כך, יושב ראש ההסתדרות, עופר עיני, יכנס מחר (ראשון) בצהריים, בלשכתו בבית ההסתדרות בתל אביב, את ועד עובדי "פרי גליל" ואת הדרגים המקצועיים בהסתדרות בעניין סגירת המפעל. עיני אמר הערב כי "העובדים שוב נופלים בני ערובה בוויכוח האין-סופי בין הממשלה לבעלים, אולם הפעם נהגו הבעלים באופן ברוטלי וגס כאשר סגרו את המפעל ללא התרעה. זוהי התעללות של ממש בעובדים". עיני קרא לבעלים "לפתוח את המפעל לאלתר וללא תנאים מוקדמים" ודרש מהממשלה ומהכנסת "לממש הבטחות".

שולה אקוקה מועסקת במפעל כבר 28 שנים. היא אם לחמישה ילדים וסבתא לשני נכדים. "אני לא יודעת מה לעשות. מדובר בבשורה שהולכת להרוס 200 משפחות. ממשלת ישראל צריכה להתעורר ולקיים את הבטחותיה. אם לא נקבל סיוע אנו לעולם לא נשרוד", אמרה אקוקה. עובדת נוספת, אורה מתן תורה, הוסיפה: "במהלך השבוע הייתה התרחשות מוזרה אצל בעלי המפעל, אבל לא הבנו מה בדיוק קורה שם. זו מכה נורא גדולה, אנחנו לא יודעים מה לעשות".

כזכור, לפני כמה חודשים, החליטה הנהלת המפעל לחלק 56 מכתבי פיטורים, בשל משבר כלכלי. בתגובה, יצאו ועד עובדי המפעל במאבק חריף ועיקש, שסחף אחריו חברי כנסת וגורמים בממשלה. אלה החליטו לקחת אחריות על עובדי המפעל ולתמוך בהנהלה בסיוע כספי שימנע את פיטורי העובדים, אולם הסיוע הכספי לא הגיע והנהלת המפעל החליטה לפטר את העובדים ולסגור את המפעל.


עוד על המאבק של עובדי פרי גליל:
ועדת הכספים נרתמה: הוקפאו הפיטורים
פרי גליל ישעה פיטורי עובדים עד סוף 2011
בגלל הפיטורים: העובדים חסמו הכניסה למפעל


לפניות לכתב: davidkobi@walla.net.il

  • עוד באותו נושא:
  • פרי הגליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully