וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הפיטורים: עובדי פרי גליל חסמו הכניסה למפעל

קובי דוד

16.11.2011 / 18:07

העובדים התבצרו במאהל מחאה והשביתו את המפעל במחאה על פיטוריהם. הם מתכוונים להישאר במאהלים גם בסוף השבוע, למרות הסופה החורפית. יו"ר ועד העובדים: "לא נוותר, הפריפריה קורסת

סוער בצפון: למרות הגשמים והקור התבצרו היום (רביעי) 200 מעובדי מפעל פרי גליל בעשרה אוהלי מחאה, בהם הם מתכננים לשהות עד שההנהלה תסיר את איום פיטורי העובדים. כבר משעות הבוקר המוקדמות עובדי מפעל פרי גליל הכריזו על שביתה כללית, על מנת לשתק את כל פעילות הייצור בו. במטרה לחסום את כניסתם של סוחרים ושל שאר צוות עובדי המפעל החליטו חברי הוועד לחסום את הכניסה באמצעות אוהלי המחאה.

"החלטנו להילחם עד הסוף ללא פשרות", אמר יו"ר ועד העובדים, מוטי חזיזה. "בנינו תכנית עבודה מסודרת שתבטיח את המשך השביתה, עד להודעה חדשה מצד ההנהלה. אסור לנו לוותר. הפריפריה קורסת". במהלך שעות היום אף הבעירו עובדי פרי גליל צמיגים, חסמו את כביש הכניסה המוביל אל חצור הגלילית, וכן חסמו לפרקי זמן קצרים את כביש 90.

"הגיע הזמן שמישהו יסתכל עלינו". אמרה חברת הוועד, אורה מתן תורה. "העובדים חשים תסכול גדול בשל גל הפיטורים". במהלך סוף השבוע ישהו באוהלי המחאה כ-20 עובדים בכל שעות היום והלילה, על מנת לעורר את תשומת הלב של ממשלת ישראל. "אני פונה לשר האוצר וראש הממשלה שיגיעו לצפון לא רק כדי לחנוך פקולטה וקבל אות הצטיינות, אלא כדי לגלות מנהיגות ולהציל אותנו". הוסיף חזיזה.

עוד על מחאת עובדי פרי גליל:
מחריפים המאבק: תיחסם הכניסה למפעל פרי גליל
בגלל הפיטורים: עובדי מפעל פרי גליל חסמו כביש
המאבק נכשל: 50 עובדי "פרי גליל" יפוטרו השבוע

הפגנה של עובדי פרי גליל אשר פוטרו מעבודתם במפעל, נובמבר 2011. ג'יליס
יו"ר ועד העובדים: "קורא לשר האוצר וראש הממשלה שיגלו מנהיגות". הפגנות פועלי המפעל לפני כשבוע./ג'יליס

המאבק הגיע אחרי שלטענת עובדי המפעל, הם הגיעו ל"סוף הדרך". כעת הם פועלים בכל החזיתות כדי לשנות את המצב אליו נקלעו. 30 מעובדי מפעל פרי גליל כבר קיבלו את מכתבי הפיטורים שלהם, אותם קרעו בהפגנתיות מול נציגי המפעל. בימים הקרובים צפויים עובדים נוספים לקבל מכתבי פיטורים גם הם.

לדברי העובדים, מגיע גל הפיטורים בשל אי-קיום הבטחות הממשלה לסייע למפעל. כמו כן, הרשויות הממונות סירבו לאשר הקלות מס מינימליות למפעל, שיסייעו במניעת הפיטורים. על כן, נאצלה החברה להעתיק חלק מקווי הייצור של המפעל למושב לימן שבגליל המערבי, שם שוכן מפעל נוסף של החברה, על מנת להוזיל את עלויות הייצור.

מנכ"ל המפעל, אושיק אפרים, אמר כי "לא ניתן לאף אחד לפגוע בפעילות השוטפת של המפעל. את צעדינו הבאים נקבע על פי החלטת העובדים. חשוב לציין כי ממשלת ישראל מגלגלת את הכדור לפתחנו, למרות שהפתרון נמצא בידיים שלה. על פי התכנון צפויים פיטורים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully