וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק נכשל: 50 עובדי "פרי גליל" יפוטרו השבוע

קובי דוד

7.11.2011 / 2:54

העובדים יפוטרו עוד סוף השבוע, בעקבות כישלון השיחות בין נציגי משרד האוצר והנהלת המפעל. בצהריים 15 מהם כבר קיבלו מכתבי פיטורים. "אנחנו נמצאים בתחתית סדר העדיפויות של הממשלה"

עד סוף השבוע יפוטרו כ-50 עובדים במפעל ויטה פרי גליל בחצור הגלילית, זאת לאחר שמשרד האוצר לא הצליח להגיע להבנות עם הנהלת המפעל. אתמול (ראשון) בצהריים חילק יו"ר ועד העובדים מוטי חזיזה 15 מכתבי פיטורים לעובדי המפעל, ביניהם גם ותיקים בתחום הייצור.

חזיזה סיפר לוואלה! חדשות כי הוא "המום וכואב". "זו בשורה קשה שנפלה עלינו לאחר תקופה ממושכת בה ניסינו לנהל משא ומתן עם גורמים במשרד האוצר שעלו בתוהו", אמר. "עצוב לי לדעת שלאחר שראש הממשלה נתניהו קיבל את אות יקיר העיר מחצור הגלילית רק לפני כשבוע, אנחנו נזרקים עכשיו לרחוב ולאף אחד לא אכפת מאתנו. זאת למרות ששיירות של ח"כים ושרים הגיעו לחזק אותנו והבטיחו לעזור".

אחד העובדים שפוטרו, תושב חצור הגלילית ואב לשלושה ילדים העובד במפעל כבר 7 שנים בתחום הייצור אמר כי "תמיד פחדתי שהרגע הזה יגיע, למרות שבמשך השנים האחרונות ניסינו להיאבק על הזכויות שלנו בתור עובדים לגיטימיים כמו כל ארגון אחר". הוא הוסיף כי "היום הבנתי שאנחנו נמצאים בתחתית סדר העדיפויות של ממשלת ישראל וכל הנוגעים בעניין. אני רק מקווה שמישהו ייקח את האחריות לזה שאני אשב בבית ולא אוכל לפרנס את משפחתי בכבוד".

בתחילת חודש אוגוסט הודיעה הנהלת המפעל על גל פיטורים מסיבי, זאת בשל אי קיום הבטחות הממשלה לסייע למפעל, לדברי העובדים. כמו כן, הרשויות הממונות סירבו לאשר הקלות מס מינימליות למפעל על מנת למנוע הפיטורים. על כן, נאצלה החברה להעתיק חלק מקווי הייצור של המפעל למושב לימן שבגליל המערבי, שם שוכן מפעל נוסף של החברה, על מנת להוזיל את עלויות הייצור. ועד העובדים ניסה להיאבק בגל הפיטורים, אך נראה כי המאבק לא צלח.

עוד בנושא
אחרי החגים: עשרות עובדי "ויטה פרי גליל" יפוטרו
בני נוער יקימו מאהל מחאה מול מפעל פרי הגליל
הישג לעובדי "פרי גליל": 35 עובדים לא יפוטרו
עובדי פרי גליל הפגינו: "הון ושלטון דורך על העם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully