וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבת ועדת הכספים: נדחו הפיטורים בפרי גליל

קובי דוד

1.1.2012 / 16:04

הצעת חוק עליה חתמו חברי ועדת הכספים בתום ישיבה שערכו במפעל פרי גליל תאפשר למפעל לזכות במענקים רטרואקטיביים ממשרד התמ"ת. לעת עתה, פיטורי העובדים נדחו

ועדת הכספים של הכנסת קיימה הבוקר (ראשון) ישיבה בהולה במפעל פרי גליל סביב נושא פיטורי העובדים. בישיבה נכחו מספר גדול של חברי כנסת מסייעות שונות יחד עם עובדי המפעל. לאחר דיון סוער ומקיף החתים יו"ר הוועדה משה גפני (יהדות התורה) את חברי הוועדה על הצעת החוק שהכין, לפיה תינתן למפעל האפשרות לקבל מענקים רטרואקטיביים בסך של 9 מיליון שקל מצד מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת.

גפני ציין בפני הוועדה כי "המשמעות של סגירת פרי הגליל היא סגירת חצור הגלילית. פיטורי עובד אחד היא פגיעה קשה במשפחתו וביישוב כולו. קיוויתי שהישיבה הזו לא תתקיים, אך עד לעת הזו הממשלה לא השכילה למצוא פתרון למשבר פרי הגליל". גפני הודיע שיפנה למרכז המחקר של הכנסת על-מנת לברר על כמה מפעלים ישליך הפתרון של פרי הגליל ובאילו יישובים מדובר. "כאן מדובר במפעל עוגן של יישוב קטן בפריפריה המרוחקת ולכן הטענה בדבר השלכות רוחב המונעת את התמיכה בו איננה מתקבלת". בהמשך קרא לבעלי המפעל להמתין ולא לפטר עובדים והצהיר כי "הוועדה מחויבת למצוא פתרון. אם לא נודיע לך שהתייאשנו, אל תפטר עובדים". נציג בעלי מפעל, משה אפרים, הבטיח כי "עובדי פרי הגליל לא יפוטרו לעת עתה".

יו"ר ועד העובדים, מוטי חזי, אמר לחברי הכנסת "תנו לנו את הזכות לעבוד ולא להיות תלויים בחסדי המדינה. יש לחזק את המפעל כך שלא רק שלא יפטר את עובדיו אלא במקום להעסיק 250 עובדים יעסיק 2,000". בעלי המפעל, משה אפרים, הביע את הערכתו לוועדה על קיום הישיבה במפעל. אפרים אמר כי "אנחנו לא באים לבקש חסדים , אנחנו עובדים לפרנסתנו ואף אחד מבעלי המפעל לא גוזר קופונים או לוקח דיבידנדים. אנחנו השקענו 86 מיליון שקל רק ברכישות וזה המון כסף".

עוד בנושא:

גם בנובמבר הביאה הוועדה לדחיית הפיטורים
עובדי פרי גליל יפגינו מול הכנסת בירושלים
נכשל המו"מ בפרי גליל: "נשבות עד ביטול הפיטורים"

לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully