וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשל המו"מ בפרי גליל: "נשבות עד ביטול הפיטורים"

קובי דוד

20.11.2011 / 16:04

לאחר שהודיעו בשבוע שעבר על שביתה כללית במפעל, נפגשו נציגי וועד עובדי פרי גליל עם הנהלת המפעל אך לא הצליחו להגיע להסכמה. ח"כ עמיר פרץ הגיע היום למפעל, "המאבק שלכם הוא עקרוני"

המשא ומתן בין הנהלת מפעל "פרי גליל" לוועד העובדים עלה היום (ראשון) על שרטון, במהלך פגישה שהתקיימה בהשתתפות יו"ר ועד העובדים במפעל, מוטי חזיזה והנהלת המפעל ונציגי ההסתדרות החדשה. המשא ומתן, שהתחיל באופטימיות זהירה, לא הוביל לפתרון משביע רצון בעניין 30 עובדי המפעל שקיבלו את מכתבי הפיטורין. "אנחנו ציינו בתחילת השיחה שנמשיך לשבות עד שחרב הפיטורים תוסר". סיפר חזיזה בשיחה עם וואלה! חדשות.

ביום רביעי שעבר התבצרו כ-200 עובדים באוהלים בכניסה למפעל והודיעו כי לא יתפנו עד שלא יוסר איום הפיטורים. כמו כן, הבעירו עובדי פרי גליל צמיגים, חסמו את כביש הכניסה המוביל אל חצור הגלילית, וכן חסמו לפרקי זמן קצרים את כביש 90. זאת, לאחר ש-30 מתוך 50 עובדים שצפויים להיות מפוטרים קיבלו את מכתבי הפיטורין.

הפגנה של עובדי פרי גליל אשר פוטרו מעבודתם במפעל, נובמבר 2011. ג'יליס
"נמשיך לשבות עד שחרב הפיטורים תוסר". עובדי פרי גליל מפגינים, מוקדם יותר החודש/ג'יליס

לדברי העובדים, מגיע גל הפיטורים בשל אי-קיום הבטחות הממשלה לסייע למפעל. כמו כן, הרשויות הממונות סירבו לאשר הקלות מס מינימליות למפעל, שיסייעו במניעת הפיטורים. על כן, נאצלה החברה להעתיק חלק מקווי הייצור של המפעל למושב לימן שבגליל המערבי, שם שוכן מפעל נוסף של החברה, על מנת להוזיל את עלויות הייצור.

מאוחר יותר היום, הגיע ח"כ עמיר פרץ ונפגש עם ועד העובדים. פרץ הבטיח לעזור לעובדי המפעל, שפתחו בשביתה כללית לפני שבוע והקימו אוהלי מחאה מחוץ למפעל. "המאבק שלכם הוא מאבק עקרוני, המהווה את מבחנה של הממשלה אם היא מסוגלת לעמוד בהתחייבות כלפי אזרחיה בזכות הבסיסית להתפרנס בכבוד", ציין עמיר בפניי ועד העובדים.

"מחפשים תוצאות ולא דיבורים באוויר"

בדבריו, התייחס עמיר לפתרונות שהוא מתכוון לקדם למשבר והוסיף כי "בדיון שיתקיים מחר בוועדת הכספים בכנסת אני מתכוון להציע שני מסלולים לפתרון, האחד הוא מרכז השקעות – שיכיר במפעל כמפעל מאושר למרות שאין לו את היקפי היבוא הנדרשים. המסלול השני הוא קבלת הכרה רטרואקטיבית במסלול סיוע לתעסוקה שהמפעל היה זכאי לו בעת רכישת המפעל".

לאחר השיחה עם פרץ החליטו חברי הועד להחריף את המאבק ולהגיע עד לדיון בוועדת הכספים. מחר בשעות הבוקר המוקדמות יצאו כ-150 עובדי מפעל להשתתף בדיון הוועדה על מנת למצוא פתרון הולם למצוקתם. "עמיר פרץ הביע הזדהות ורצון לעזור לנו", ציין חזיזה, "אך יחד עם זאת אנחנו מחפשים תוצאות ולא דיבורים באוויר. מחר, כשניפגש עם נציגי ועדת הכספים נחדד להם את העובדה שאנחנו נחושים בדעתנו להצליח במאבק והשביתה תימשך עד לרגע בו חרם הפיטורין יוסר".

עוד על המתרחש בחצור הגלילית
בגלל הפיטורים: עובדי פרי גליל חסמו הכניסה למפעל
מחריפים המאבק: תיחסם הכניסה למפעל פרי גליל
המאבק נכשל: 50 עובדי "פרי גליל" יפוטרו השבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully