וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שגריר ישראל בקהיר ביקש אבטחה מוגברת

על פי גורמי ביטחון במצרים, שגריר ישראל בקהיר דרש להגביר את האבטחה סביבו - ככל הנראה מחשש לניסיון התנקשות בחייו, על רקע הפיגועים נגד דיפלומטים ישראלים החודש

שגריר ישראל בקהיר, יעקב אמיתי, דרש מממשלת מצרים להגביר את האבטחה סביבו, כך דיווח העיתון "אל-חיאת". בקשתו של השגריר נובעת, על פי ההערכות, עקב חשש מהתקפה דומה לזו שכוונה נגד יעדים דיפלומטים מטעם ישראל בהודו, גיאורגיה ותאילנד.

השגריר אמיתי חזר לקהיר אמש (רביעי) מעמאן, בירת ירדן, כאשר הוא מלווה במאבטחיו. גורם בטחוני מצרי מסר לעיתון כי אמיתי ביקש מרשות שדות התעופה במצרים לערוך חיפוש ברכבי השגרירות שיקבלו את פניו בשדה התעופה, מחשש לניסיון התנקשות בעזרת מטען חבלה המוצמד לרכב, כפי שהתרחש בתקיפות שאירעו החודש באסיה.

על פי הדיווחים, אמיתי מרבה לבקר מחוץ למצרים, וביקורו בעמאן הוא נסיעתו השמינית מאז נכנס לתפקיד בדצמבר האחרון. עם זאת, בגבולות מצרים הוא ממעט בפגישות מחוץ למתחם השגרירות מאז ההפגנה האלימה שהתרחשה בו ב-9 בספטמבר, 2011.

במהלך ההפגנה, עשרות מפגינים משולהבים פרצו לשגרירות ישראל בקהיר, הורידו את דגל ישראל מהתורן, והשחיתו את הציוד והמסמכים בתוך הבניין. שגריר ישראל בקהיר דאז, יצחק לבנון, וכן כ-80 מעובדי השגרירות, חולצו מהבניין והוטסו לישראל מחשש לחייהם. שישה מאבטחים נוספים נותרו נצורים בשגרירות, כשדלת אחת בלבד מפרידה בינם לבין המפגינים, אך בסופו של דבר חולצו בהצלחה בידי כוח קומנדו מצרי.

עוד בנושא תקיפת דיפלומטים ישראלים בחו"ל:
תקיפת השגרירות בקהיר, שלב אחרי שלב
החקירה חשפה: קשר ישיר בין הפיגועים בהודו ובתאילנד
הודו, גאורגיה וישראל יחקרו יחדיו את הפיגועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully