וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בכיר: "ארה"ב לוחצת על ישראל לא לתקוף באירן"

גורם ישראלי התראיין לסוכנות הידיעות הצרפתית ואמר: "האמריקנים לא רוצים להיות מופתעים ולעמוד מול עובדה מוגמרת של התקפה ישראלית". נתניהו ייפגש עם אובמה בעוד כשבועיים

הממשל האמריקני נשאר דרוך בכל הנוגע למהלך צבאי ישראלי באירן: "ישראל נמצאת תחת לחץ מכל הכיוונים. האמריקנים לא רוצים להיות מופתעים ולעמוד מול עובדה מוגמרת של התקפה ישראלית", כך אמר הלילה (שלישי) גורם ישראלי בכיר לסוכנות הידיעות הצרפתית. "הם מורים לנו להיות סבלניים ולראות אם הסנקציות הבינלאומיות נגד טהרן יעבדו בסופו של דבר".

בתוך כך, דווח כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ייפגש בחמישה במרץ עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבית הלבן. נתניהו יגיע לוושינגטון עוד קודם, כדי לנאום בוועידת איפא"ק. שר הביטחון, אהוד ברק, נפגש אמש עם טום דונילון, היועץ האמריקאי לביטחון לאומי. שר הביטחון דן עם יועצו של ברק אובמה בסוגיות שונות במזרח התיכון, בהן נושא הגרעין האירני והאפשרות שישראל תתקוף את מתקני הגרעין של אירן. על פי דיווחים של כלי תקשורת זרים, דונילון, שנחת בישראל ביום שבת, הגיע לארץ על מנת לשכנע את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואת שר הביטחון להימנע מתקיפה בשעה שארצות הברית עדיין מנהלת מגעים דיפלומטיים עם אירן.

רמטכ"ל צבא ארה"ב מרטין דמפסי אמר ביום ראשון בראיון ל-CNN כי אם ישראל תתקוף את מתקני הגרעין של אירן, היא תערער את היציבות באזור, ומבצע צבאי שכזה יהווה צעד "לא-שקול" בעת הזו.

אחמדינג'ד בכור הגרעיני הניסיוני בטהרן, פברואר 2012. רויטרס
אחמדינג'ד בכור הגרעיני הניסיוני בטהרן לפני כשבוע/רויטרס

פקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) נחתו אמש באירן, לביקור שיימשך יומיים ובמהלכו יקיימו עם נציגי השלטון שיחות בנושא תוכנית הגרעין האירנית. זהו הביקור השני של פקחי סבא"א במדינה בתוך שלושה שבועות.

במקביל, הודיעו אמש כלי התקשורת הממלכתיים באירן על תחילתו של תרגיל צבאי נרחב המתמקד בהגנה אווירית, ויכלול ארבעה שלבים שיתפרשו על פני ארבעה ימים. משתתפים בו כוחות של הצבא, משמרות המהפכה, המשטרה ויחידות אזרחיות.

אך האם יש אירן צריכה לחשוש מפני תקיפה ישראלית בשטחה? העיתון "ניו יורק טיימס" פירסם אמש כתבת תחקיר המעלה ספקות אמיתיים באשר ליכולת חיל האוויר להוציא לפועל את תקיפה ישראלית באירן המצריכה בין היתר טיסה לטווח של 1,000 מיילים דרך מרחבי אוויר של מדינות לא ידידותיות, תדלוק בדרך באזורי סכנה, התמודדות עם מערכות הגנה אוויריות של הצבא האירני ותקיפת שורת אתרים הפזורים על פני שטח נרחב, בהם אתרים תת-קרקעיים. תקיפה כזו, על פי התחקיר, תצריך לפחות 100 מטוסי קרב, כדי שניתן יהיה להנחית מהלומה ראויה בו בזמן על כל המתקנים.

עוד באותו נושא:
צבא אירן פתח בתרגיל הגנה על מתקני הגרעין
"תקיפה באירן - מעבר ליכולת חיל האוויר הישראלי"
דיווח: הספינות מאירן יאזינו למתנגדיו של אסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully