וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביורוקרטיה מאמללת את שני החתולים "הניאו-נאצים"

אחת מחברי החוליה הניאו-נאצית שרצחה עשרה בני אדם בגרמניה הייתה חובבת בעלי חיים. כעת היא במעצר וביתה הוצת, והפקידים מתקוטטים על האחריות בטיפול בשני החתולים שגידלה

חובבי בעלי החיות בגרמניה ניצבים לאחרונה מול בעיה מוזרה למדי, הנוגעת למשמורת על שני חתולים של אישה החשודה בהשתייכות לתא ניאו-נאצי ונתונה במעצר. נציגים מהמקלט לבעלי חיים שנמצא במזרח תורינגיה, שם חוסים החתולים, איימו להגיש תביעה נגד המטה הפדרלי לחקירות פליליות בגרמניה. לטענתם, המטה הוא זה שצריך לשלם עבור הטיפול בהם.

לפי השתלשלות הסיפור שתוארה ב"דר שפיגל", החתולים היו חיות המחמד של מי שנודעה יותר בכינוי "ביטה Z" והתגוררו עמה בעיר זוויקאו, בבית בו גרה עד שהעלתה אותו באש והסגירה את עצמה למשטרה בחודש נובמבר של השנה שעברה. היא חשודה במעורבות בעשרה מקרי רצח שאירעו בעשור האחרון, והאישומים נגדה כוללים עבירות רצח, ניסיון רצח, הצתה וחברות בארגון טרור.

שני החתולים נמסרו בתחילה לאחד מהשכנים, אך הועברו לאחר מכן לידי המקלט. מיכאל שפרליך, גזבר המקלט, מיהר לכלי התקשורת, וסיפר כי "הזדעזע" מהאופן בו רשויות החוק התמודדו עם המקרה. עד היום, לדבריו, הוא שילם על הטיפול בחתולים כאלף אירו. המשטרה המקומית, לדברי כמה פקידים, שילמה עבור החתולים במשך שלושת הימים הראשונים, אז העבירה את הטיפול בהם למשרד הפדרלי לחקירות פליליות. שם סירבו לשלם עבור הטיפול בהם, בטענה שהחתולים אינם שייכים לאיש. לפי דיווח בכמה מקומונים, הגזבר שפרליך מסרב לסיים את הסאגה וטוען כי הוא נאלץ להמשיך להחזיק בחתולים - ולשלם עבורם - מתוך חשש שהם "יפלו לידיהם של ניאו נאצים ויהפכו לסמל היטלראי". בינתיים, מסתמן שבשל עקשנותם של כמה גורמים, החתולים ימשיכו ליפול בין הכסאות.

"המחתרת הנציונאל סוציאליסטית" רצחה תשעה מהגרים

הפרטים על אודות התא הניאו-נאצי, שחבריו רצחו בגרמניה תשעה מהגרים בשנים 2009-2006, נחשפו בחודשים האחרונים. סדרת מעשי הרצח זכתה לכינוי "רציחות הקבב", וחברי התא, שהתקראו "המחתרת הנציונל-סוציאליסטית", חשודים גם ברציחתה של שוטרת ב-2007 ובפיצוץ מטען חבלה באזור הטורקי של העיר קלן ב-2004.

התא נחשף עם מציאת גופותיהם של שניים מחבריו, אואה מונדלוס ואואה בונהארדט, שניהם פעילי ימין קיצוני מוכרים, בקרוואן בעיר אייזנאך במזרח גרמניה. במשטרה מאמינים כי השניים התאבדו בעקבות שוד בנק כושל. זמן קצר לאחר מכן נמצא בית בו שהו השניים - הוא ביתה של "ביטה Z", בו התגוררו גם החתולים.

בבית השרוף נמצאו, בין היתר, אקדחים ששימשו לרצח השוטרת ולרצח תשעת המהגרים - שמונה מהם ממוצא טורקי, ואחד יווני, כולם זבנים בדוכני "דונר קבב" (מעין שווארמה טורקית, ומכאן הכינוי של סדרת הרציחות). בבית השרוף נמצא גם סרטון קבלת אחריות על הרציחות באורך 15 דקות, שנצרב בעותקים רבים על תקליטורי DVD, שהיו מיועדים להישלח למרכזי תרבות איסלמיים ברחבי גרמניה. בסרטון הגרוטסקי, המשלב צילומים ואנימציה, נראות תמונות של גופות תשעת הקורבנות, המוצגות על ידי דמותו של הפנתר הוורוד. "סיור בגרמניה - תשעה טורקים נורו", נכתב בכיתוב המופיע בסרטון.

עוד בנושא
"רוצחי הקבב" הניאו נאצים בגרמניה: "טרור ימני"
ניאו-נאצים כבשו כפר בגרמניה: "שטח משוחרר"
הקץ למצעדי הניאו-נאצים: קברו של רודולף הס פונה

(עדכון ראשון: 23:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully