וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצחי הקבב" הניאו נאצים בגרמניה: "טרור ימני"

נחשף תא ניאו נאצי שחבריו רצחו בעשור הקודם 9 מהגרים שעבדו בדוכני מזון. שניים מחבריו נמצאו מתים, שניים נוספים נעצרו. דו"ח שהוגש לבונדסטאג: 20% מהגרמנים מחזיקים בדעות אנטישמיות

שר הפנים של גרמניה, הנס-פטר פרידריך, הזהיר אתמול (ראשון) מפני "זן חדש של טרור ימני קיצוני", בעוד הפרטים הולכים ונחשפים אודות תא ניאו נאצי שחבריו רצחו תשעה מהגרים זרים בין השנים 2000 ל-2006 ברחבי גרמניה - סדרת מעשי רצח שזכתה בזמנו לכינוי "רציחות הקבב". חברי התא, שהתקרא "המחתרת הנציונאל סוציאליסטית", חשודים גם ברציחתה של שוטרת ב-2007 ובפיצוץ מטען חבלה באזור הטורקי של העיר קלן ב-2004.

התא נחשף עם מציאת גופותיהם של שניים מחבריו, אואה מונדלוס ואואה בונהארדט, שניהם פעילי ימין קיצוני מוכרים, בשבוע שעבר בקרוואן בעיר אייזנאך במזרח גרמניה. במשטרה מאמינים כי השניים התאבדו בעקבות שוד בנק כושל. זמן קצר לאחר מכן נמצא בית שהועלה באש בעיר זוויקאו, בו עשו השניים שימוש, כמו גם האשה ששיתפה עמם פעולה, המוכרת כ"ביטה Z". היא הסגירה עצמה מאוחר יותר לידי המשטרה, ונמסר כי היא תואשם ברצח, ניסיון רצח, הצתה וחברות בארגון טרור. אתמול דווח על מעצרו של חשוד נוסף בחברות בתא, סמוך לעיר הצפונית הנובר.

עוד על ניאו נאצים:
ניאו-נאצים כבשו כפר בגרמניה: "שטח משוחרר"
הקץ למצעדי הניאו-נאצים: קברו של רודולף הס פונה
ארה"ב: בן 10 הואשם ברצח אביו, מנהיג ניאו-נאצי

תמונות ארכיון שפורסמו בעיתונות הגרמנית של שלושה חשודים בסדרת רציחות של זרים ("רציחות הקבב") במסגרת חבורתם בתא ניאו נאצי. השניים הימניים (המוכרים בכינויים "אווה A" ו"אווה B") נמצאו מתים, והשמאלית, ביטה שייפה, נעצרה. רויטרס
שני חברי התא שנהרגו וזו שנעצרה, בתצלומי ארכיון שפורסמו בתקשורת הגרמנית/רויטרס

בבית השרוף נמצאו, בין היתר, האקדחים ששימשו ברצח השוטרת ותשעת המהגרים - שמונה מהם ממוצא טורקי, ואחד יווני, וכולם זבנים בדוכני "דונר קבב" (מעין שווארמה טורקית, ומכאן הכינוי של סדרת הרציחות).

מרקל: "בושה לגרמניה"

בבית השרוף נמצא גם סרטון קבלת אחריות על הרציחות באורך 15 דקות, שנצרב בעותקים רבים על תקליטורי DVD, שהיו מיועדים להישלח למרכזי תרבות איסלמיים ברחבי גרמניה. בסרטון הגרוטסקי, המשלב צילומים ואנימציה, נראות תמונות של גופות תשעת הקורבנות, המוצגות על ידי דמותו של הפנתר הוורוד. "סיור בגרמניה - תשעה טורקים נורו", נכתב בכיתוב המופיע בסרטון.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה אתמול כי הרציחות הן בושה לגרמניה. "עלינו להניח שזו קיצוניות ימנית בצורתה הקיצונית ביותר", אמרה בראיון טלווזיוני. "זה מביש שדבר כזה יכול לקרות במדינה שלנו".

במקביל, החלו גורמי אופוזיציה מהשמאל למתוח ביקורת על הממשלה, על כך שהתא פעל זמן כה רב מבלי שנחשף. פעילי שמאל קיימו אתמול הפגנה נגד ניאו נאצים בשער ברנדנבורג בברלין.

על רקע החששות מהתגברות כוחו של הימין הקיצוני בגרמניה, הוצג בשבוע שעבר לפרלמנט הגרמני, הבונדסטאג, דו"ח שהכין פאנל של מומחים על האנטישמיות בגמניה, ממנו עולה כי 20% מהגרמנים מחזיקים בדעות אנטישמיות. כך דיווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA. הדו"ח, שהוכן במשותף על ידי מרכזים לחקר אנטישמיות בגרמניה ובבריטניה, ממליץ לרשויות הגרמניות להשקיע יותר בחינוך ובהסברה כדי להתמודד עם הבעיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראשי מפלגת הירוקים של גרמניה מפגינים נגד ניאו נאצים בעקבות חשיפת תא ניאו נאצי שרצח זרים, שער ברנדנבורג, ברלין, 12 בנובמבר 2011. רויטרס
ראשי מפלגת "הירוקים" מפגינים נגד ניאו נאצים, אתמול בשער ברנדנבורב בברלין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully