וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניאו-נאצים כבשו כפר בגרמניה: "שטח משוחרר"

בכיר במפלגת NDP עומד מאחורי רכישת רוב הבתים בכפר יאמל שבצפון המדינה. התושבים התמימים שנותרו בו מוקפים בגלוחי ראש, גרפיטי של צלבי קרס, הצדעות במועל יד ואימוני ירי ביערות

צלבי קרס בכל מקום, הצדעות במועל יד ברחוב ואימוני נשק ביער הסמוך - אלו כמה מהתסמינים של מה שנראה כמו השתלטות מאורגנת של ניאו-נאצים על כפר שלם בגרמניה, כפי שמדווחים בימים האחרונים כמה כלי תקשורת. על פי ה"דר שפיגל", הרשויות ויתרו כבר על הניסיון להשיב את לשליטתן את הכפר יאמל, שהפך לסמל להתחזקות הימין הקיצוני במדינה.

הכפר הזעיר שוכן במדינת המחוז מקלברג-מערב פומרניה שבצפון גרמניה, לא הרחק מחופי הים הבלטי. באחרונה הפך הכפר למוקד עלייה לרגל עבור אנשי ימין קיצוני, וצלבי קרס מעטרים רבים מבתיו. בכניסה לכפר הוצב שלט: "הכפר יאמל - חופשי, סוציאלי, נאציונלי". על השלט הסמוך עם שמו של הכפר רוסס צלב קרס.

"אף אחד לא מעז להתערב", אמר ראש המועצה המקומית, או?וה ונדל, בראיון ל"דיילי טלגרף" הבריטי, "ויתרנו על יאמל". העיתון אף הצליח לראיין את אחד התושבים, שאמר כי הניאו-נאצים רואים בכפר "אזור לאומי משוחרר".

שמונה מושבים בפרלמנט

ב"דר שפיגל" פורסם ראיון עם בני זוג תמימים שעברו מהמבורג להתגורר בכפר, וגילו להפתעתם שהמקום פחות פסטורלי ממה שחשבו. הורסט ובריג'יט לוהמאייר סיפרו כי ידעו שבאזור מתגורר פעיל ניאו-נאצי ידוע בשם סוון קרוגר - אך הם לא ידעו שקרוגר ומקורביו מצויים בעיצומו של תהליך רכישת כל הבתים בכפר.

עד מהרה גילו כי רוב הפרצופים שסביבם הם גלוחי ראש, מוזיקת רוק ניאו-נאצית נשמעת מכל בית, וילדים נראים מצדיעים במועל יד ברחוב. מהיערות שסביב הכפר נשמעו קולות של אימוני ירי.

מפלגות ניאו-נאציות צברו בשנים האחרונות שורת הישגים בפוליטיקה הגרמנית, בעיקר בבחירות מקומיות. במדינת מקלברג-מערב פומרניה, מחזיקה "המפלגה הלאומית הדמוקרטית" (NDP) הניאו-נאצית, שבה חבר קרוגר, בשמונה מושבים בפרלמנט.

מדינת-המחוז הכפרית הענייה שהיתה פעם חלק ממזרח גרמניה הקומוניסטית נחשבת לאחד המעוזים העיקריים של הימין הקיצוני בגרמניה, ואירועי אלימות על רקע לאומני הם חלק מהשגרה שם. בחודשים האחרונים נרשמו בה התקפות בלתי פוסקות על משרדים של מפלגות שמאל - גרפיטי, שבירת חלונות ופצצות צבע. על פי ה"דר שפיגל", במפלגות המותקפות מזהירים כי מדובר ב"תחילתו של טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully