וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ למצעדי הניאו-נאצים: קברו של רודולף הס פונה

גופתו של בכיר המפלגה הנאצית וסגנו של אדולף היטלר תישרף ואפרו יפוזר בים, לאחר שהמשפחה והעיירה מאסו בטקסי הזיכרון שנערכו לזכרו בגרמניה. רק נכדתו התנגדה לצעד, אך התרצתה לבסוף

שרידי גופתו של רודולף הס, בכיר המפלגה הנאצית וסגנו של אדולף היטלר, הוצאו מקברו במחוז בוואריה בגרמניה. הם יישרפו והאפר יפוזר בים. כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון הגרמני זודויטשה צייטונג.

הקבר נמצא בעיר וונזידל שבמזרח המדינה. הוא פונה אתמול לפנות בוקר, בהסכמת קרובי משפחתו של הס, שרצו לשים קץ לטקסים שעורכים ניאו-נאצים בקרבת האתר מדי שנה לציין את מותו. גרמניה אסרה על קבוצות אלה לעלות לקבר במשך עשור, אך ב-2001 התירה שוב לערוך בו טקסים.

קברו של רודולף הס, סגנו של היטלר, וונזידל, גרמניה. AP Photo/Frank Boxler, AP
גרמניה אסרה על קבוצות אלה לעלות לקבר במשך עשור, אך התירה שוב לציין את מותו של הס החל מ-2001. קברו של הס, עד אתמול/AP, AP Photo/Frank Boxler

הס התגייס לצבא הגרמני ב-1914. במלחמת העולם הראשונה נפצע פעמיים כששירת בחיל הרגלים, ולאחר מכן אומן כטייס. ב?1 ביולי 1920 הצטרף למפלגה הנאצית ונרשם כחבר ה?16 בשורותיה, וב-1923 נטל חלק ב"פוטש" במרתף הבירה, בו ניסתה המפלגה הנאצית לעלות לשלטון. לאחר מכן נכלא בבית המעצר לנדסברג ביחד עם היטלר.

לאחר שהשתחרר מהכלא ב-1925, הס שירת כמה שנים כמזכירו האישי של היטלר. ב?1933 נהיה לסגן הפיהרר ושש שנים לאחר מכן הפך לממלא מקומו של היטלר במקומו של הרמן גרינג. הס נשפט בנירנברג למאסר עולם, אך לא נגזר עליו עונש מוות. הוא ריצה את עונשו בכלא שפנדאו בברלין. הוא התאבד בתלייה ב-1987, בגיל 93.

לאחר מותו של הס התלבטו במועצת הכנסייה האוונגליסטית בוונזידל אם לאשר את בקשתו להיקבר בעיר. לבסוף החליטו להיענות לו בחיוב. ביקוריהם התכופים של ניאו נאצים והפגנות של פעילי ימין קיצוני שנערכו במקום באופן קבוע, הביאו את הכנסייה ליזום את פינוי הקבר בסופו של דבר. בעיתון דווח כי אחרונת המתנגדים מבין קרובי המשפחה של הס לפינוי הקבר הייתה נכדתו. לאחר שהוצב לה תאריך יעד סופי להביע את עמדתה, היא התרצתה לבסוף.

עוד כותרות על גרמניה הנאצית:
מאות צעדו בברלין לזכרו של הס
הונגריה: בן 97 זוכה ממעורבות בטבח בשואה
שלט הכניסה למחנה אושוויץ תוקן ויוחזר למקומו
יומני מנגלה עומדים למכירה: "מקומם במוזיאון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully