וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות בחקירת הפגע וברח: נהג הסעות חשוד בהפקרה

קובי דוד

14.2.2012 / 13:15

הותר לפרסום: נעצר נהג מיניבוס ו-5 הצעירים אותם הסיע, שעל פי החשד פגעו בחיילת מנאש יאזוצ'ו ליד יקנעם והמשיכו ליסוע. הנהג חשוד בהפקרה ובכך שנקט בפעולות ששיבשו החקירה

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל)

התפתחות בחקירת תאונת הפגע וברח ביקנעם בסוף השבוע האחרון: בית המשפט השלום בנצרת התיר היום (שלישי) לפרסום כי חלה התקדמות בחקירת התאונה בה נהרגה החיילת מאנש יאזוצ'ו וכי נעצר נהג מיניבוס בחברת ההסעות "אבנר הסעות" מעפולה בחשד שהיה מעורב בתאונה. כמו כן, נעצרו חמישה צעירים בשנות ה-20 לחייהם שנסעו במיניבוס בעת התאונה שאירעה ביום שישי לפנות בוקר, לאחר שחזרו מבילוי. מחקירת התאונה עולה כי מספר רכבים פגעו בחיילת. נהג המיניבוס חשוד בהפקרתה וטרם התברר מיהו הרכב שפגע בה וגרם למותה.

על פי החשד, הנהג תושב נצרת עילית הבחין במהלך הנסיעה כי חלקו הימני של הרכב עלה על עצם כלשהו אך המשיך בנסיעתו מבלי לבדוק במה פגע. הצעירים שהיו ברכב כפי הנראה היו שיכורים וישנו במהלך הנסיעה, אך אחד מהם התעורר משנתו לאחר שהרגיש שהרכב פגע במשהו. הצעיר שאל את הנהג במה פגע, אך הנהג השיב לו שזה שום דבר ושיחזור לישון. לאור הפרסומים בתקשורת אותו צעיר שוחח עם חבריו על התאונה ואתמול החליט לגשת לתחנת משטרת עפולה ולמסור את גרסתו. כתוצאה מהעדות שמסר נעצרו ארבעת חבריו ונהג הרכב.

בדיון הארכת מעצר שהתקיים הבוקר הוארך מעצרו של הנהג עד ליום ראשון בחשד להפקרת החיילת והצעירים שוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים. הצעיר שהתלונן שוחרר כבר אתמול. במהלך הדיון, גורם בצוות החקירה הפנה את תשומת ליבה של השופטת כי לאחר התאונה נקט הנהג בפעולות הגורמות לשיבוש החקירה.

הצעירים שהתלוננו: "יוצאי יחידות קרביות"

עורך הדין יאמן מסאלחה המייצג את נהג רכב ההסעות אמר לאחר הארכת המעצר כי "בית המשפט החליט להאריך את מעצרו של מרשי באמתלה של שיבושי מהלך חקירה וכביכול הפרעה לשוטרים. כפי שציינתי גם בבית המשפט, מרשי הסיע חמישה חשודים נוספים ששוחררו בתנאים מגבילים למעצר בית. הוא לא העלה על דעתו שהוא עלה על גופת אדם, אחרת היה מגיש עזרה ופונה לכוחות המשטרה". לדבריו, הנהג הוא נהג זהיר ללא עבר פלילי והוא לא היה מעורב בתאונות דרכים בעבר, "הוא לא עבריין", אמר.

עורך הדין דורון הר נוי המייצג את חמשת הצעירים יחד עם עורך הדין יהלי שפרלינג אמר כי "מדובר בחמישה צעירים נורמטיביים יוצאי יחידות קרביות שלאחר שבילו באזור חיפה ושתו אלכוהול החליטו להזמין מונית. אחד מהנוסעים הבחין במהלך הנסיעה שהם פגעו במשהו אבל הנהג הרגיע אותו ואמר שהוא יכול להמשיך לישון". הר נוי הדגיש כי "לא מדובר בניסיון להסתיר דבר וחצי דבר, ולראייה אחד מהחברים הגיע בעצמו לתחנת המשטרה".

"נגרם לנו עוול כבד", אמר אביו של אחד מהצעירים, "אני חינכתי את הבן שלי שאם שותים לא נוהגים, על כן הם הזמינו מונית שתסיע אותם אל ביתם בבטחה. מה שקרה בדרך לא נופל באחריותם אלא באחריות נהג ההסעות". יחד עם זאת הביע האב חרטה על כך שלקח לצעירים שלושה ימים לדווח על מעורבותם. "אני מכה על חטא שלקח לבן שלי ולחבריו להגיע למשטרה רק ביום שני, אך הוסיף כי "לא ניסינו לטייח שום דבר אלא להגיע למשטרה ולסמוך עליה שתמצה עימם את הדין".

לדברי צוות החקירה ייערכו מעצרים נוספים ואף נתפסו כלי רכב נוספים שהיו מעורבים בתאונה. בחברת "אבנר הסעות" החליטו שלא להגיב למעורבות נהג החברה בתאונה.

עוד באותו נושא:
הפגע וברח ליד יקנעם: יבדק תיעוד מצלמות תנועה
הפגע וברח ליד יקנעם: צעירה קשרה עצמה לתאונה
אם החיילת שנדרסה: "היו לה עוד הרבה חלומות"
פגע וברח ליד יקנעם: חיילת נהרגה, הדורס נמלט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully