וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 63% מאמינים שהממשלה פוגעת במצבם הכלכלי

עוד מתברר בסקר לרגל היום הבינלאומי למאבק בעוני, כי למעלה מ-50% מהאזרחים נאלצו לקצץ השנה בהוצאות. "הממשלה מציגה תמונה של צמיחה והאזרחים חשים שהיא פועלת נגדם"

הכלכלה בצמיחה? לא לפי תחושת אזרחי המדינה: בסקר שנערך לרגל היום הבינלאומי למאבק בעוני נחשף כי 92% מהאוכלוסייה היהודית בישראל חשים שהממשלה אינה תורמת לשיפור מצבם הכלכלי ו-56% מהנשאלים נאלצו לקצץ השנה בהוצאותיהם. הכנסת תציין היום (שלישי) את יום זה בשורה של אירועים במשכן הכנסת, בהם דיונים במליאה ובוועדות הכנסת השונות.

מהסקר שפרסם "הפורום למאבק בעוני" עולה עוד כי 63% מהנשאלים מרגישים כי מדיניות הממשלה פוגעת במצבם הכלכלי באופן ישיר, 28.3% חשים כי המדיניות אינה תורמת לשיפור מצבם ורק 8% ציינו כי המדיניות הכלכלית מטיבה, לתחושתם, את מצבם הכלכלי. יותר ממחצית מהנשאלים בסקר העידו כי בשנה האחרונה נאלצו להפחית בהוצאותיהם, בעיקר בתחום המזון, הדיור והביגוד.

גם מקומה של ועדת טרכטנברג ומסקנותיה לא הפיחה תקווה רבה בקרב הנשאלים: 78% מאמינים כי השינויים הצפויים במדיניותה הכלכלית של הממשלה לנוכח המחאה החברתית לא יטיבו עם מצבם של אנשים החיים בעוני. יותר מכך - 17.4% מתוכם חשים כי המהלכים הממשלתיים הצפויים עלולים לפגוע במצבם של העניים.

סדר פסח של ילדי ביבי, במחאה על מספר הילדים העניים הגבוה בישראל, אפריל 2011. עומר מירון
מחאה על מספר הילדים העניים הגבוה בשנה שעברה/עומר מירון

על פי הסקר, שנערך על ידי מכון Panels ומבוסס על מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל, רק לשכבה דקה מאוד קיימת אפשרות לשמור על רמת חיים סבירה במקרה של משבר שיקלעו אליו. 6% בלבד מהמשיבים מעידים כי יש ברשותם רשת ביטחון, לעומת 63% המעידים כי האמצעים שברשותם מעטים או לא קיימים בכלל ולפיכך אם יקלעו למשבר קשה כתוצאה מפיטורין או מחלה, אין ברשותם אמצעים מספקים היכולים להבטיח את המשך קיומם אם יקלעו למשבר.

"זו תמצית הסכיזופרניה הישראלית: תסמונת של פיצול עמוק בין המסרים האופטימיים של הממשלה לבין המציאות שאזרחים חשים בשטח", מעידה מיכל קרומר נבו, חוקרת של סוגיית העוני מאוניברסיטת בן גוריון וחברת הפורום למאבק בעוני. "הממשלה מציגה תמונה של צמיחה ופריחה והאזרחים חשים שהממשלה פועלת נגדם, ומחלישה אותם ואת כלכלת משפחותיהם. לדידם, למרות המחאה ההמונית, הממשלה אינה טורחת לעשות הרבה להיטיב את מצבם. הדיווחים משקפים תחושה של אזילת משאבים ושבריריות של המשפחה הישראלית הממוצעת מבחינת יכולתה לשרוד משברים כגון פיטורין, מחלה או גירושין. הביטחון הכלכלי הולך ומתערער. הסקר הנוכחי, כמו קודמים שערך הפורום למאבק בעוני, מנבא שמחאת הקיץ האחרון הינה רק סנונית המבשרת מאבקים נוספים, קשים יותר".

עוד בנושא:
משרד הרווחה: 20% מהמשפחות בישראל זקוקות לסיוע
דו"ח: המשבר הכלכלי פגע בעיקר בעשירונים הנמוכים
דו"ח העוני האלטרנטיבי: מחריפה מצוקת הילדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully