וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילומים חדשים: הכאוס על סיפון הספינה הטובעת

חודש לאחר אסון ה"קוסטה קונקורדיה", נחשפים סרטונים חדשים בטלוויזיה באיטליה וב"נשיונל ג'יאוגרפיק", בהם נראה ונשמע הקברניט סקטינו כשהוא מתלבט ומשתהה בעוד האוניה שוקעת

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

כמעט חודש ימים חלף מאז עלתה אוניית הפאר "קוסטה קונקורדיה" על שרטון סמוך לאי ג'יליו שלחופי מערב איטליה, והתקשורת במדינה וברחבי העולם לא זונחת את הנושא. הטלוויזיה האיטלקית שידרה בסוף השבוע צילומים חדשים שטרם נחשפו מרגעי האימה.

בסרטונים, שצולמו כשעה לאחר שהספינה החלה לשקוע, נראה לכאורה הקברניט פרנצ'סקו סקטינו, כשהוא עדיין על הסיפון. בסרטון מתועדת גם שיחה בין סקטינו לבין אחד מקציניו, שכבר הועברה לצוות החוקר את הקפטן, הנתון עדיין במעצר בית. למרות שהנוסעים כבר נסים על חייהם, בסרטון נראה סקטינו ממתין עוד רבע שעה שלמה עד שהוא מורה לנטוש את הספינה.

האוניה הטבועה "קוסטה קונקורדיה" לחופי האי ג'יליו, מערב איטליה, 11 בפברואר 2012. רויטרס
שלג כיסה בסוף השבוע את האי ג'יליו ואת האוניה/רויטרס

בד בבד, הערב ישדר ערוץ "נשיונל ג'יאוגרפיק" סרט תיעודי לציון חודש לאסון, בו נהרגו 17 בני אדם. 15 נוספים מוגדרים עדיין נעדרים, שכן גופותיהם טרם אותרו. בצילומים נוספים המובאים בסרט ניתן להבחין בבהלה הרבה ששוררת בחדר האוכל של האוניה, דקות ספורות לאחר הפסקת החשמל שנגרמה בעקבות התאונה. בסרט מתראיינים גם ניצולים מהאסון שמספרים על חוויותיהם.

בשטח, בתוך כך, נמשכים המאמצים לחלץ את האוניה השקועה, עליהם מקשים תנאי מזג האוויר הקשים השוררים באזור. למרות השלג שכיסה בסוף השבוע את האי ג'יליו ואת הספינה, החלו היום צוותים מיוחדים בהליך שאיבת 2,300 טונות הדלק מגוף האוניה, מבצע מורכב שצפוי להימשך קרוב לחודש. על פי ההערכות באיטליה, עד שתחולץ הספינה כולה מן המים, צפויים לחלוף בין שבעה לעשרה חודשים.

"הטיטניק האיטלקית" - כותרות אחרונות:
הסתיים חיפוש הגופות בבטן ה"קוסטה קונקורדיה"
קפטן הקונקורדיה: ההנהלה לחצה עליי להתקרב לחוף
הפיצוי המוצע לניצולי קונקורדיה: 11 אלף יורו
בעקבות הקונקורדיה: קרניבל מורידה התחזית ל-2012

האוניה הטבועה "קוסטה קונקורדיה" לחופי האי ג'יליו, מערב איטליה, 11 בפברואר 2012. רויטרס
עד שתחולץ הספינה כולה מן המים, צפויים לחלוף בין שבעה לעשרה חודשים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully