וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים חיפוש הגופות בבטן ה"קוסטה קונקורדיה"

רשויות ההצלה באיטליה הודיעו כי לא ניתן עוד להבטיח את שלום הצוללנים שנכנסים לספינה הטבועה. החיפושים יימשכו סביב אתר הטביעה, במקומות בהם זוהו עצמים החשודים כגופות

כשבועיים וחצי לאחר התהפכות ספינת שיט התענוגות "קוסטה קונקורדיה", הודיעו היום (שלישי) הרשויות בטוסקנה שבאיטליה על הפסקת הפעולות לחיפוש גופות או ניצולים בתוך האוניה הטבועה לחופי האי ג'יליו.

בהודעה מיוחדת מטעם רשות ההגנה האזרחית, נמסר היום כי התנאים באתר הטביעה הפכו לבלתי אפשרית את המשך עבודת הצוללנים במקום, משום שלא ניתן להבטיח את שלומם בתוך החלקים התת-מימיים של האוניה, שאורכה 290 מטרים.
בהודעה הובהר כי ההחלטה פורסמה רק לאחר שהודעות נמסרו לבני משפחותיהם של כל 15 הנוסעים ואנשי הצוות שעדיין מוגדרים נעדרים באופן רשמי. מניין ההרוגים הרשמי עדיין עומד על 17 - מספר הגופות שנמצאו.

חיפוש גופות באטתר טביעת האוניה "קוסטה קונקורדיה" לחופי מערב איטליה, 31 בינואר 2012. רויטרס
שאיבת השלק מתעכבת. ה"קוסטה קונקורדיה", היום/רויטרס

החיפושים יימשכו בשלב זה בחלקי הספינה שמעל פני המים, כמו גם באזור ששטחו 18 קמ"ר סביב אתר הטביעה, בהם אותרו כבר מספר עצמים שייתכן כי יתבררו כגופות.

במקביל, אמורות השבוע להתחיל הפעולות לשאיבתם של 2,300 טונות דלק מהאוניה, כשלב מקדים לתהליך פחינוי האוניה עצמה, שצפוי לארוך שבועות עד חודשים. עם זאת, מזג אוויר גרוע מעכב בינתיים את השאיבה, עליה אמון צוות הולנדי מיוחד.

"הטיטניק האיטלקית" - כותרות אחרונות:
הפיצוי המוצע לניצולי ה"קונקורדיה": 11 אלף יורו
קפטן הקונקורדיה: ההנהלה לחצה עליי להתקרב לחוף
שבוע אחרי: הקונקורדיה כבר הפכה לאתר תיירותי
קפטן הספינה הטובעת התלונן: "קר לי וגרביי רטובים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully