וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפטן הספינה הטובעת התלונן: "קר לי וגרביי רטובים"

העדויות על תפקודו של פרנצ'סקו סקטינו לא מפסיקות להביכו: במקביל לפרסום הקלטה בה הוא מדבר עם משמר החופים ונשבע כי יישאר בספינה השוקעת, עדים סיפרו כיצד זלזל בניצולים

הפעולות לאיתור ניצולים באתר הטביעה של ספינת התענוגות "קוסטה קונקורדיה" מול חופי איטליה הופסקו הבוקר (ראשון) שוב, אחרי שהספינה זזה בכמה סנטימטרים וסיכנה את הצוללים. במקביל, באו למקום מהנדסים הולנדים, כדי לשאוב את הדלק שהחל לדלוף ממנה. המהנדסים חוששים שהספינה תשקע לגמרי במצולת, ופועלים נגד השעון כדי להשלים את משימתם. מניין הנספים באסון עלה ל-12, עם מציאתה אמש של גופה נוספת מתחת לספינה. עשרים נוסעים עדיין נעדרים.

העדויות על תפקודו במהלך הטביעה של קפטן הספינה, פרנצ'סקו סקטינו, ממשיכות לזרום. הוא שוהה במעצר בית וחשוד באחריות למותם ברשלנות של נוסעי הספינה. הבוקר פורסמו בעיתונות האיטלקית הקלטות בקולו, בהן הוא נשבע באוזני אנשי משמר החופים כי לא ינטוש את הספינה - בניגוד למה שעשה בפועל: הוא חשוד כי נטש את הסיפון בזמן שצוותי הספינה נאבקו ברוחות ובמים הקרים כדי לפנות לסירות ההצלה יותר מ-4,000 נוסעים. הוא עצמו נמלט אל החוף וברח במונית.

אתר טביעת הספינה "קוסטה קונקורדיה" לחופי איטליה, ינואר 2012. רויטרס
החיפושים אחר ניצולים הופסקו הבוקר פעם נוספת/רויטרס

"נותרו 300-200 נוסעים, ו-4,000 כבר ירדו (לספינות ההצלה)", אמר סקטינו למשמר החופים. "בדיוק חזרתי לסיפון, כדי לראות אם הספינה נוטה לכיוון ההר, וכדי לראות מה קורה", הוסיף. כאשר נשאל אם בכוונתו להישאר בספינה או להתפנות ממנה יחד עם שאר הנוסעים, הקפטן השיב בהחלטיות: "אשאר כאן". ההקלטה סותרת הקלטה קודמת, בה נשמע מפקד משמר החופים פוקד על סקטינו לשוב לספינה, אחרי שכבר ירד ממנה.

היפהפיה המולדבית תשפוך אור על החקירה?

מההקלטות עולה שסקטינו, שהתוודה, לפי כמה דיווחים, בפני מנהליו – "פישלתי" - שיקר במצח נחושה למשמר החופים. אך בכך לא מסתכמת בושתו: נוסף על עדויות אחרות, בהן טענות כי הוא בילה בבאר שעל הסיפון עם בחורה ממזרח אירופה, פרסם הצהובון "סאן" כי אחרי שהגיע סקטינו, יחד עם שאר הנוסעים לבית מלון סמוך, הוא התלונן על קור ברגליו, ואמר: "גרביי רטובים".

מנהלת המלון, ליליאנה די פאולו, סיפרה: "היו כאן מאות אנשים בוכים, רטובים, יושבים על הרצפה. סקטינו דילג מעליהם כדי להשיג מקום ישיבה - אבל לא טרח לדבר עם איש מהם. הוא אמר שרגליו רטובות וביקש לקבל גרביים. הוא פשוט ישב שם, מצונף, עד שאמרו לו שמנהל הנמל רוצה לדבר עמו".

למרות ההאשמות נגד תפקודו של הקברניט, בעיר מגוריו של סקטינו דווקא מתייצבים התושבים לצד הקפטן המושמץ. "המפקד אמנם טעה, אבל הוא גם הציל את חייהם של אלפים", אמר תושב העיר. כלי התקשורת באיטליה עוסקים עדיין בזהות האישה ששהתה עם סקטינו בבאר בגשר הפיקוד, בדקות שלפני התאונה. דומיניקה סמורטן, יפהפיה מולדבית, מבוקשת לחקירה בתקווה שאולי תשפוך אור על שהתרחש על הסיפון.

מה הפיצוי שיקבלו נוסעי הספינה להפלגה בעתיד?
להיט: חולצה עם הקללה שהוטחה בקפטן הספינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully