וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע אחרי: הקונקורדיה כבר הפכה לאתר תיירותי

אוניית הפאר השקועה חצייה במים מספקת אטרקציה עבור מבקרים, כשבמקביל נמצאה בה גופת נוספת, ה-13 במספר. צוות החיפוש מתעקש לשדר אופטימיות: "עדיין מקווים למצוא ניצולים"

רויטרס

(צילום: רויטרס; קריינות: אביב אברמוביץ'; עריכה: טל רזניק)

שבוע לאחר טביעתה של אוניית הפאר "קוסטה קונקורדיה", והחיפושים הקדחתניים נמשכים, ולמרבה הפליאה אף מלווים בציפייה למציאת ניצולים. על אף שהוא מודע לסיכויים הנמוכים לכך, אמר ראש הרשות להגנה אזרחית פרנקו גבריאלי, כי "בכל זאת, אנו עדיין מקווים למצוא ניצולים חיים ובמקביל לאתר את האנשים שמוגדרים נעדרים", וציין כי ההנחה הרווחת היא כי הם עדיין נמצאים בתוך הספינה.

הספינה השקועה בחצייה בתוך המים מהווה בימים אלה גם אטרקציה תיירותית, המספקת מראה נדיר עבור אותם "סקרנים שבאו לראות את האסון", כפי שהגדיר זאת אלסיו אייקובליס, שהגיע לצפות במחזה יוצא הדופן אך סייג את ביקורו במקום, כשאמר כי הוא "מביע הזדהות עם הנעדרים ועם כל מי שסובל".

תיירים מצטלמים עם האייפד על רקע הספינה הטבועה "קוסטה קונקורדיה" לחופי האי ג'יליו, מערב איטליה, 22 בינואר 2012. רויטרס
מצטלמים אך מזדהים. תיירים שהגיעו לחזות בקונקורדיה/רויטרס

מספר ההרוגים באסון הימי עלה הערב (ראשון) ל-13, כשמוקדם יותר היום נמצאה גופה נוספת בתוך הספינה. יחד עם זאת, לפחות 20 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים. המספר הלא מדויק נובע מהערכות כי על סיפון הקונקורדיה שהו מספר נוסעים שאינם מופיעים ברשימות.

במקביל לחיפוש אחר הנעדרים, מתפרסמים בימים האחרונים תיעודים שצילמו נוסעי הספינה לאחר שעלתה על השרטון שהביא לטביעתה. "יש לנו הודעה מהקפטן", נשמע באחת מהן, "סיימנו לטפל בבעיה שקרתה, הבעיה החשמלית הייתה בגנרטור והכל בסדר".

עבודות חילוץ נמשכות באתר טביעת הספינה "קוסטה קונקורדיה" לחופי האי ג'יליו, מערב איטליה, 22 בינואר 2012. רויטרס
הגרסאות השונות של מספר הנעדרים נובעות, ככל הנראה, מנוסעים שלא היו רשומים ושהו על הסיפון/רויטרס

אותו קפטן האונייה, סקטינו, החשוד כי נטש אותה, שוהה עדיין במעצר בית ורואה איך מדי יום עולות עוד ועוד עדויות חדשות על תפקודו הרשלני. לפי דיווח של הסאן הבריטי, סקטינו ברח אל החוף והגיע במונית לבית מלון סמוך, כשהוא מתלונן על קור ברגליו ועל גרביו הרטובים. במקביל אליו, גם מצבם של בעלי האונייה לבטח ידע ימים טובים יותר, כאשר ביקורות רבות הופנו כלפיהם לאחר שהציעו פיצוי מביך משהו לניצולי האסון - בדמות 30% הנחה בהפלגות עתידיות. ספק אם הנחה זו תמומש על-ידם בקרוב.

(עדכון ראשון: 22:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully