וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שהואשם בהצתת הענק בצ'ילה יסתפק בקנס

גלעד גרוסמן

8.2.2012 / 21:50

במסגרת הסדר טיעון, ישלם רותם זינגר קנס בגובה 5 מיליון פזו - כ-10,000 דולרים. בנוסף, המטייל הישראלי ישתתף בפעילות לשיקום הפארק. בשריפה הגדולה הוצתו רבבות דונמים

רותם זינגר, המטייל הישראלי שנחשד בגרימת השריפה הגדולה בפארק הלאומי טורס דל פיינה בצ'ילה, הורשע היום (רביעי) במסגרת הסדר טיעון ברשלנות שגרמה לשריפה. הוא ישלם קנס בגובה חמישה מיליון פזו, כ-10,000 דולרים פיצויים לעובדי כיבוי האש בפארק לאחר שהציוד הפרטי שלהם הושמד בשריפה. מלבד זאת, הוא התחייב לסייע לעמותות פרטיות שעוסקות בייעור והתמודדות עם שריפות, לצורך שיקום הפארק. בנוסף הוא קיבל עונש שלוש שנות מאסר על תנאי, אם יעבור שוב על העבירה. זינגר ואביו אמורים לטוס מחר לסנטיאגו, בירת צ'ילה, שם הוא יאסוף את הדרכון שלו ויעזוב את המדינה. הוא יוצג על ידי עו"ד מרדכי ציבין, (מי שייצג את מי סא"ל יאיר קליין בעבר, ג.ג.), שסייע למשפחה מתחילת הפרשה.

כיבוי שריפה בפארק הלאומי טורס דל פיינה, צ'ילה, ינואר 2011. רויטרס
השריפה בטורס דל פנייה/רויטרס

השריפה בפארק הלאומי בצ'ילה פרצה בסוף חודש דצמבר, ויומיים לאחר מכן נעצר זינגר, תושב נס ציונה בן 23, בחשד שנייר טואלט שהצית, גרם לשריפת הענק שכילתה עשרות אלפי דונמים. זינגר הכחיש כל קשר לשריפה ואמר בראיון עמו כי "חשוב לי להבהיר שאני לא אחראי להצתת האש. הפילו עליי את האשמה, ולא הודיתי בדבר. יכול להיות שהייתה בעיה של תרגום לא נכון, או שניסו להוציא ממני דברים שלא התכוונתי להגיד". כשהגיע לדיון בבית המשפט בעיירה פוארטו נטאלס, הסמוכה לפארק, התקבל זינגר בקריאות "חרא", "בן זונה" - וגם "יהודי". בתום הדיון שוחרר זינגר בערבות בתנאים מגבילים, ונשלח חזרה להוסטל בו התאכסן.

חזי זינגר, אביו של רותם, אמר אז כי בנו מכחיש כל קשר לפרוץ השריפה וסיפר כי "רותם מבולבל, מבוהל ומקווה לטוב. הוא מרגיש שהוא לא מבין מאיפה זה נפל עליו. הוא לא דובר את השפה הספרדית וחשוב להבהיר שהוא היה במרחק גדול מהשריפה כשהיא פרצה. האש התקרבה למקום שבו הוא וישראלים נוספים שהו ואז תחקרו אותם ושחררו אותם. כנראה שמחפשים שעיר לעזאזל, שאולי סיפק להם את מה שהם רצו לשמוע".

האב הוסיף כי "הצמידו לרותם עורך דין מקומי, ממשלתי, שלא בדיוק עושה את העבודה. התוצאה היא שמי שלא גרם לשריפה, חובב טבע מושבע, אחד שעשה את שביל ישראל במשך שלושה חודשים, איש נפלא, מוצא את עצמו במעצר. רותם אמר לי בפירוש שהוא לא הצית את האש, הוא היה במרחק של קילומטר מהמוקד. הוא אפילו אמר: 'היו לי יומיים לברוח ויכולתי לברוח אם הייתי אשם'. כרגע לקחו לו את הדרכון, הוא צריך להתייצב פעם בשבוע במשטרה המקומית ואני כנראה אצא לשם".

לקריאה נוספת
לאחר השריפה: ישראלים לא רצויים באכסניות בצ'ילה
ישראל לצ'ילה: "מודאגים מההתבטאויות האנטישמיות"
החשוד בהצתה בצ'ילה: "לא מבין איך זה נפל עליי"

מפה. AP
מפה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully