וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי החשוד בגרימת השריפה בצ'ילה: "הוא לא הצית"

1.1.2012 / 8:04

רותם זינגר, החשוד שגרם לפרוץ שריפת הענק בפארק טורס דל-פאינה, שוחרר בתנאים מגבילים להוסטל בו שהה. אביו טוען: "מחפשים שעיר לעזאזל, שאולי סיפק להם את מה שהם רצו לשמוע"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

רותם זינגר, הישראלי בן ה-23 מנס ציונה שנעצר בצ'ילה בחשד שגרם ברשלנות לפרוץ שריפת הענק בפארק הלאומי טורס דל-פאינה, שוחרר הלילה (ראשון) בתנאים מגבילים ושב להוסטל בו שהה. מפרטים חדשים שעלו במהלך הלילה התברר כי משטרת צ'ילה חושדת שזינגר הצית נייר טואלט ולא דאג לכבות אותו כהלכה. בעקבות כך פרצה השריפה שכילתה עד כה עשרות אלפי דונמים. חזי זינגר, אביו של רותם, אמר הבוקר כי בנו מכחיש כל קשר לפרוץ השריפה.

חזי זינגר אביו של רותם זינגר אשר הצית יער בצ'ילה, דצמבר 2011. דרור עינב
"הוא מרגיש שהוא לא מבין מאיפה זה נפל עליו". חזי זינגר/דרור עינב

הבוקר סיפר האב כי "רותם מבולבל, מבוהל ומקווה לטוב. הוא מרגיש שהוא לא מבין מאיפה זה נפל עליו. הוא לא דובר את השפה הספרדית וחשוב להבהיר שהוא היה במרחק גדול מהשריפה כשהיא פרצה. האש התקרבה למקום שבו הוא וישראלים נוספים שהו ואז תחקרו אותם ושחררו אותם. כנראה שמחפשים שעיר לעזאזל, שאולי סיפק להם את מה שהם רצו לשמוע".

האב הוסיף כי "הצמידו לרותם עורך דין מקומי, ממשלתי, שלא בדיוק עושה את העבודה. התוצאה היא שמי שלא גרם לשריפה, חובב טבע מושבע, אחד שעשה את שביל ישראל במשך שלושה חודשים, איש נפלא, מוצא את עצמו במעצר. רותם אמר לי בפירוש שהוא לא הצית את האש, הוא היה במרחק של קילומטר מהמוקד. הוא אפילו אמר: 'היו לי יומיים לברוח ויכולתי לברוח אם הייתי אשם'. כרגע לקחו לו את הדרכון, הוא צריך להתייצב פעם בשבוע במשטרה המקומית ואני כנראה אצא לשם".

זינגר סיפר כי בכוונתו לצאת עוד היום לצ'ילה במטרה לתמוך בבנו. "אנחנו מנסים לגייס תמיכה משפטית מקומית ומודאגים שינסו להתנכל לו בבית המשפט, זה לא נראה טוב", סיפר והוסיף "דיברנו עם שגריר צ'ילה בישראל והקונסולית הישראלית אמורה להגיע אליו עד מחר, אך אנחנו חוששים כי ייקחו מספר שבועות עד שיוכל לצאת מצ'ילה".

הבוקר התברר כי ישראלים נוספים נחקרו בנוגע לשריפת הענק. אחד מהם, רן ברודר, סיפר לגלי צה"ל כי "רצינו לעלות לנקודה מסוימת ב'טרק' ואז אמרו לנו שזה סגור בגלל השריפה. היינו צריכים להמשיך לנקודה אחרת והמשכנו לטייל במשך כמה ימים. ביום חמישי עצרו אותנו ומהעובדים בפארק הבנו שמחפשים ישראלים. לקחו אותנו עם עוד כמה ישראלים לחקירה והסברנו שלא היינו במוקד השריפה. רק לאחר כמה שעות שחררו אותנו. במקום כזה עם שפה שאתה לא מכיר, זה טיפה מלחיץ. אני מכיר את רותם מלימודים משותפים בבית הספר היסודי, הוא בחור מאוד שקט וטוב וקשה לי להאמין שהוא עשה את זה".

עוד באותו הנושא
צ'ילה: שריפה בפארק טורס דל פיינה כילתה 5,000 דונם
תייר מישראל הודה ברשלנות שגרמה לפרוץ השריפה בצ'ילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully