וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה: הושגה שליטה חלקית על האש בפארק הלאומי

הכבאים הצליחו להשתלט על שלושה מתוך ששת האזורים בפארק בהם מתחוללת שריפת הענק, ובתוך כך זוהה הרוג ראשון בדליקה. הנשיא סבסטיאן פינרה: "אנחנו נשארים ברמת עירנות מקסימלית"

כוחות מכבי האש הגדולים שמתמודדים עם הדליקה הצליחו להשתלט על חלק נרחב מהאש המשתוללת בפארק הלאומי "טורס דל פיינה". שר הפנים של צ'ילה, רודריגו הינזפטר, מסר אמש כי רשויות המדינה מתקדמים בטיפול בשריפת הענק, המשתוללת מיום חמישי - כך דווח ב-CNN צ'ילה. "כוחות הכיבוי השיגו שליטה על שלושה מתוך ששת האזורים בהם מתחוללת השריפה", אמר השר והוסיף כי "אנו מקווים שנוכל להשתלט גם על שלושת האזורים האחרים בשעות או בימים הקרובים". במקביל פרסם נשיא צ'ילה, סבסטיאן פינרה הודעה בחשבון הטוויטר שלו, ובה נאמר כי "הודות לעבודה המצוינת של הכבאים ותנאי מזג האוויר הטובים, התייצבה האש בטורס דל פיינה. אנחנו נשארים ברמת עירנות מקסימלית".

פקידי ממשל אמרו לתקשורת הצ'יליאנית כי בשעות הבוקר המוקדמות יתוגברו הכוחות במסוקי כיבוי נוספים, בסיוע כוחות צבא שיסייעו לכבאים. ראש מינהל החירום הלאומי של צ'ילה, וינצ'נטה נונז, סיפק נתונים נוספים, ואמר הלילה כי בשריפת הענק נהרג אדם אחד וכי יותר מ-500 בני אדם יפונו מבתיהם. ההרוג זוהה כחואן ארנסטו קמפוס בלו, בן 75, שחי עם אחותו באזור בו פרצה השריפה, וסירב לעזוב את ביתו על אף הסכנה.

מפה. AP
מפה/AP

רותם זינגר, המטייל הישראלי החשוד שהצית את השריפה הגדולה אמר אתמול כי "אני לא מבין איך הפילו את זה עליי, מקווה שהכול יתבהר בקרוב". בראיון לגלי צה"ל, אמר זינגר כי בניגוד לפרסומים בדרום אמריקה, הוא לא הודה בדבר – וגם לא נתן עדות. "חשוב לי להבהיר שאני לא אחראי להצתת האש. הפילו עליי את האשמה, ולא הודיתי בדבר. יכול להיות שהייתה בעיה של תרגום לא נכון, או שניסו להוציא ממני דברים שלא התכוונתי להגיד", אמר זינגר. לדבריו, במהלך המשפט לא תרגמו לו את הנאמר, והוצמד לו עורך דין מקומי שלא דיבר אנגלית. "לא נתתי שום עדות, ולא בדיוק הבנתי במה אני מואשם".

בדיון בעניינו בבית המשפט בעיירה פוארטו נטאלס הסמוכה לפארק, התקבל זינגר בקריאות "חרא", "בן זונה" - וגם "יהודי" . המעמד תועד על ידי מצלמות הטלוויזיה הצ'יליאנית שנכחו במקום. בתום הדיון שוחרר זינגר בערבות בתנאים מגבילים, ונשלח חזרה להוסטל בו התאכסן. על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, לזינגר, שהוחזק במעצר במשך 4-5 שעות עד לשחרורו, אסור לעזוב את האזור בו נמצא. במידה ויורשע, הוא צפוי למאסר של בין 41 ל-60 ימים, ולקנס של בין 80 ל-300 דולרים.

השריפה הגדולה פרצה בפארק ביום חמישי האחרון וכילתה מאז כ-12,500 דונמים של חורש. הפארק נמצא בדרום צ'ילה והוא אחד מהפארקים הידועים ביותר במדינה, ומהווה מוקד למטיילים רבים מרחבי העולם. 120 אלף מטיילים מבקרים במקום מדי שנה, אך כעת הפארק סגור עד אשר ישתלטו הכוחות על הלהבות. הפארק משתרע על פני כשני מיליון וחצי דונמים ונמצא בסמוך לגבול עם ארגנטינה.

לקריאה נוספת
החשוד בהצתה בצ'ילה: "לא מבין איך זה נפל עליי"
בצ'ילה קיללו את הישראלי החשוד: "חרא, יהודי"
צ'ילה: שריפה בפארק טורס דל פיינה כילתה 5,000 דונם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully