וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצ'ילה קיללו את הישראלי החשוד: "חרא, יהודי"

קבלת פנים סוערת בביהמ"ש לרותם זינגר, החשוד בגרימת שריפת הענק. "כמעט פרצה תגרה עם מקומיים", סיפר חברו שנכח במקום. לטענתו, לא ייתכן שזינגר גרם לשריפה: "הטישו כבה, הכל שמועות"

"חרא", "בן זונה" - וגם "יהודי". בקריאות אלו התקבל רותם זינגר בן ה-23, המטייל הישראלי החשוד ברשלנות שגרמה לשריפה שכילתה עד כה כ-110 אלף דונמים של יער בפארק הלאומי "טורס דל פיינה" בצ'ילה, בהגיעו הלילה (ראשון) לדיון בבית המשפט בעיירה פוארטו נטאלס הסמוכה לפארק. המעמד תועד על ידי מצלמות הטלוויזיה הצ'יליאנית שנכחו במקום. בתום הדיון שוחרר זינגר בערבות בתנאים מגבילים, ונשלח חזרה להוסטל בו התאכסן.

צפו בקללות בבית המשפט - דיווח הטלוויזיה הצ'יליאנית

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, לזינגר, שהוחזק במעצר במשך 4-5 שעות עד לשחרורו, אסור לעזוב את האזור בו נמצא. במידה ויורשע, והוא צפוי למאסר של בין 41 ל-60 ימים, ולקנס של בין 80 ל-300 דולרים.

"אנחנו הולכים ברחוב, ישר מזהים שאנחנו ישראלים ומקללים", סיפר הבוקר מנדי גיסר, חברו של רותם שטייל איתן בפארק בזמן השריפה, על היחס במקום לאחר מעצרו של זינגר. "כמעט פרצה כאן תגרה עם כמה מקומיים שרצו להרביץ לכמה ישראלים שיצאו מהמשפט", אמר בראיון לגלי צה"ל. "גם לנו, כשיצאנו מבית המשפט, אנשים דפקו על הרכבים וקיללו". לדבריו, "היום אף ישראלי לא יצא לחגוג ברחוב", משום ש"יש תחושה רעה".

לטענת החבר, מאשימים את זינגר בדברים שלא ידוע אם הם נכונים. לדבריו, הוא טייל בפארק שעות ארוכות לאחר שפרצה השריפה, עזב עם כולם בסירות ההצלה ולא עזב את העיר - "ובכלל לא חשב שיכול להיות מצב שאיכשהו כל הסיפור קשור אליו". לדבריו, רותם "הוא בחור תמים ועדין" והוא נעצר בהפתעה גמורה.

עוד סיפר גיסר כי הרשויות בצ'ילה מאשימות את זינגר בכך ש"הלך לשירותים ובגלל שאסור להשאיר נייר בשטח, הוא הבעיר את הטישו ואחרי שהבעיר אותו השאיר את זה שם בוער, והטישו הדליק את שאר היער". לדבריו, זינגר עצמו "טוען בוודאות שהטישו כבה". לדבריו, "אין סיכוי שזה נדלק, במיוחד שהיער שם הוא ירוק ולא יער אורנים". כשנשאל כיצד אם כן הרשויות הגיעו לרותם והאשימו אותו בהצתה השיב גיסר כי "הכל שמועות ובגלל זה הוא שוחרר כל כך מהר". הוא הניח כי זינגר הוא שהואשם כי "מישהו ראה אותו בדיוק יוצא משם, אולי איזה תייר אחר שראה אותו שורף את הטישו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שריפת ענק בטורס דל פיינה בצ'ילה, דצמבר 2011. AP
הרשויות בצ'ילה מאשימות את זינגר בכך ש"הלך לשירותים ובגלל שאסור להשאיר נייר בשטח הוא הבעיר את הטישו ואחרי שהבעיר אותו השאיר את זה שם בוער, והטישו הדליק את שאר היער". הפארק העולה באש/AP

אביו של רותם, חזי זינגר, אמר הבוקר בביתו בנס ציונה כי בנו מכחיש כל קשר להצתה. "רותם מבולבל, מבוהל ומקווה לטוב. הוא מרגיש שהוא לא מבין מאיפה זה נפל עליו. הוא לא דובר את השפה הספרדית וחשוב להבהיר שהוא היה במרחק גדול מהשריפה כשהיא פרצה", סיפר האב והוסיף כי "האש התקרבה למקום שבו הוא וישראלים נוספים שהו ואז תחקרו אותם ושחררו אותם. כנראה שמחפשים שעיר לעזאזל, שאולי סיפק להם את מה שהם רצו לשמוע".

"שבועות עד שתושג שליטה על האש"

לפי גרסתו של גיסר, שריפת הענק בפארק פרצה ביום שלישי "ועד יום רביעי אף אחד לא טיפל בה בכלל". לדבריו, התנהלות הרשויות סביב האירוע הייתה בעייתית ובמשך שעות ארוכות לא טיפלו בו כלל. כמו כן ציין כי בשעות הראשונות, לאחר שהבינו שהאש מתפשטת ושיש לפנות את הפארק ממטיילים, הגיעו סירות פרטיות ורק מטיילים שיכולו לשלם סכום של כ-200 שקלים יכלו לעלות עליהן. לדבריו, רק בשעות הערב הגיעו ספינות ממשלתיות בחינם. "במשך 24 שעות אנשים פשוט לא ידעו מה קורה איתם, רק שהתחיל להחשיך מצאו פתרונות לכל האנשים", סיפר. על פי הדיווחים, פונו המקום כ-400 מטיילים.

עד כה לא הצליחו שירותי הכיבוי המקומיים להשתלט על הלהבות. נשיא צ'ילה, סבסטיאן פיניירה, אמר לאחר היוודע המקרה כי "ייתכן שייקחו שבועות עד שתושג של שליטה על האש".

הפארק טורס דל פיינה נמצא בדרום צ'ילה והוא אחד מהפארקים הידועים ביותר במדינה ומהווה מוקד למטיילים רבים מרחבי העולם. 120 אלף מטיילים מבקרים במקום מידי שנה, אך כעת הפארק סגור עד אשר ישתלטו הכוחות על הלהבות. הפארק משתרע על פני כשני מיליון וחצי דונמים ונמצא בסמוך לגבול עם ארגנטינה.

עוד באותו נושא:
אבי החשוד בגרימת השריפה בצ'ילה: "הוא לא הצית"
תייר מישראל הודה ברשלנות שגרמה לפרוץ השריפה בצ'ילה
צ'ילה: שריפה בפארק טורס דל פיינה כילתה אלפי דונמים

מפה. AP
מפה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully