וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בהצתה בצ'ילה: "לא מבין איך זה נפל עליי"

רותם זינגר, המטייל הישראלי לו מיוחסת הצתת שריפת הענק ביערות צ'ילה, שכילתה 100 אלף דונמים, מתעקש על חפותו. "אני לא אחראי להצתה, הפילו את זה עליי, ולא הודיתי בדבר", הבהיר

"אני לא מבין איך הפילו את זה עליי, מקווה שהכול יתבהר בקרוב" – כך אמר הערב (ראשון) רותם זינגר בן ה-23, שנעצר אמש בצ'ילה, בחשד כי הוא האחראי להצתת שריפת הענק שכילתה עד כה כ-100 אלף דונמים של יער טורס דל פנייה. בראיון לגלי צה"ל, אמר זינגר כי בניגוד לפרסומים בדרום אמריקה, הוא לא הודה בדבר – וגם לא נתן עדות. "חשוב לי להבהיר שאני לא אחראי להצתת האש. הפילו עליי את האשמה, ולא הודיתי בדבר. יכול להיות שהייתה בעיה של תרגום לא נכון, או שניסו להוציא ממני דברים שלא התכוונתי להגיד", אמר זינגר. לדבריו, במהלך המשפט לא תרגמו לו את הנאמר, והוצמד לו עורך דין מקומי שלא דיבר אנגלית. "לא נתתי שום עדות, ולא בדיוק הבנתי במה אני מואשם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא נתתי שום עדות, ולא בדיוק הבנתי במה אני מואשם". זינגר בהארכת מעצרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיון הראשון שלו מאז המעצר התייחס זינגר לאיומים ולהתנכלויות שספג בדרך לבית המשפט. "עוברי אורח קיללו אותי, וממש פחדתי שיפגעו בי", סיפר הנאשם. עם זאת, לדבריו, הישראלים השוהים בצ'ילה מבקשים לעזור לו ולתמוך בו. "עברו עליי כמה שעות קשות מאוד, והתיירים האחרים כאן חיזקו אותי", הוא סיפר.

"חרא, בן זונה, יהודי"

למרות התסבוכת אליה נקלע, שלא באשמתו לדבריו, זינגר שומר על אופטימיות. "אני מקווה שהכול יסתדר תוך כמה ימים", הוא אמר, "אני בקשר עם השגריר במדינה, וגם המשפחה שלי תגיע לבקר אותי בקרוב, למרות שאני לא רוצה להכביד על אף אחד. מבחינה פיזית אני מרגיש טוב, ואני מחכה לקבל עורך דין ושהכול יתבהר".

בהגיעו הלילה לדיון בבית המשפט בעיירה פוארטו נטאלס הסמוכה לפארק, התקבל זינגר בקריאות "חרא", "בן זונה" - וגם "יהודי" . המעמד תועד על ידי מצלמות הטלוויזיה הצ'יליאנית שנכחו במקום. בתום הדיון שוחרר זינגר בערבות בתנאים מגבילים, ונשלח חזרה להוסטל בו התאכסן.

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, לזינגר, שהוחזק במעצר במשך 4-5 שעות עד לשחרורו, אסור לעזוב את האזור בו נמצא. במידה ויורשע, הוא צפוי למאסר של בין 41 ל-60 ימים, ולקנס של בין 80 ל-300 דולרים.

עוד על מעצר הישראלי
בצ’ילה קיללו את הישראלי החשוד: ”חרא, יהודי”
צ'ילה: שריפת ענק ביער טורס דל פנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully