וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לצ'ילה: "מודאגים מההתבטאויות האנטישמיות"

טל שלו

4.1.2012 / 0:08

סגן שר החוץ, דני אילון, שוחח עם מקבילו הצ'יליאני בעקבות מעצרו של המטייל הישראלי רותם זינגר החשוד שגרם לשריפת הענק במדינה. גורם מדיני: "הסיפור קיבל גוונים אנטישמיים"

ישראל הביעה אתמול (שלישי) דאגה רבה בפני צ?ילה סביב ההתבטאויות האנטישמיות במדינה בימים האחרונים, לנוכח מעצרו של המטייל הישראלי רותם זינגר, החשוד שגרם לשריפת הענק בפארק הלאומי "טורס דל פיינה" במדינה. בשיחת טלפון שקיים סגן שר החוץ, דני אילון, עם מקבילו הצ'יליאני, פרננדו שמידט, שוחחו השניים אודות ההיבטים השליליים של המעורבות הישראלית בפרשה, כשמוקדם יותר היום פרסם משרד החוץ הודעה רשמית בה מביעה ישראל צער על השריפה ומציעה עזרה.

אילון הביע צער בפני שמידט על השריפה והאובדן הקשה שהמדינה חווה. עם זאת, סגן השר העיר למקבילו על העדויות שהתקבלו במשרד החוץ בנוגע לאנטישמיות בצ'ילה ואמר כי "גם אם מדובר בחשוד ישראלי (היום דווח כי ייתכן ומדובר בגל הצתות מכוון, ט"ש) זהו מקרה של רשלנות ובטח לא זדון, ובוודאי שאין להסיק מכך על כוונות זדון של כל ישראל". סגן השר שמידט הודה על הצעת הסיוע הישראלית ואמר כי הוא מודע להתבטאויות הקשות, אך הבהיר כי הוא מוקיע אותן וכי אין הן מייצגות כל עמדה רשמית של ממשלת צ'ילה. כמו כן, אמר כי ממשלתו תפעל מול חברי הפרלמנט "המסיתים".

מאשימים את ישראל

בימים האחרונים, על רקע מעצרו של הישראלי בחשד למעורבות בשריפה, דווח בתקשורת המקומית בצ'ילה על קריאות אנטישמיות לעבר זינגר בבית המשפט, וכן על התבטאויות שונות המאשימות את ישראל בגרימה בזדון לשריפה. במקביל, הגיעו למשרד החוץ דיווחים על התבטאויות של חברי פרלמנט ממוצא פלסטיני ברשתות החברתיות המאשימות את ישראל, בין היתר, ברצון מכוון להזיק לצ?יליאנים. "הסיפור הלך ותפס גוונים אנטישמיים", אמר גורם מדיני.

השריפה בפארק הלאומי בצ'ילה פרצה בחמישי האחרון, ובשבת נעצר זינגר, תושב נס ציונה בן 23, בחשד שניר טואלט שהצית, גרם לשריפת הענק שכילתה עשרות אלפי דונמים. זינגר הכחיש כל קשר לשריפה ואמר בראיון עמו כי "חשוב לי להבהיר שאני לא אחראי להצתת האש. הפילו עליי את האשמה, ולא הודיתי בדבר. יכול להיות שהייתה בעיה של תרגום לא נכון, או שניסו להוציא ממני דברים שלא התכוונתי להגיד". כשהגיע ביום ראשון לדיון בבית המשפט בעיירה פוארטו נטאלס, הסמוכה לפארק, התקבל זינגר בקריאות "חרא", "בן זונה" - וגם "יהודי". בתום הדיון שוחרר זינגר בערבות בתנאים מגבילים, ונשלח חזרה להוסטל בו התאכסן.

עוד בנושא
החשוד בהצתה בצ’ילה: ”לא מבין איך זה נפל עליי”
אבי החשוד בגרימת השריפה בצ’ילה: ”הוא לא הצית”
צ’ילה: שריפה בפארק טורס דל פיינה כילתה 5,000 דונם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully