וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינסוטה וקולורדו בוחרות: הרגע של סנטורום?

המועמד שפתח בתרועה את הפריימריז הרפובליקניים באיווה ומעט נשכח ומאז, ויתר על פלורידה ועבר ישר לשתי המדינות המצביעות היום, בהן הוא צפוי לתת קרב רציני למיט רומני

שתי מדינות נוספות בארצות הברית בוחרות היום (שלישי) את מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות. לאחר הקרב המר בין המוביל, מושל מסצ'וסטס לשעבר מיט רומני, ליו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט גינגריץ', בשלוש המדינות האחרות (שהסתיים בניצחון של גינגריץ' בדרום קרוליינה ובנצחונות של רומני בפלורידה ובנבאדה), אמור כעת לחזור למרכז הבמה ריק סנטורום, חבר בית הנבחרים לשעבר מפנסילבניה, שנדחק מעט הצידה מאז הישגו הגדול במדינה הראשונה שבחרה את מועמדה, איווה. כמו באיווה, מצוי כעת סנטורום שוב בטריטוריה הטבעית שלו, המערב התיכון, עם הוועידות המפלגתיות במדינות מינסוטה וקולורדו, שם השקיע בשבועות האחרונים משאבים רבים בקמפיין שלו ו"חרש" אותן בעבודת שטח. הסקרים צופים לו מאבק צמוד מול רומני, ונצחונות כאן עשויים להציב אותו לראשונה כאופציה ריאלית גם במישור הלאומי.

מדינה נוספת בה מתקיימים היום פריימריז היא מיזורי, אולם שם המהלך הוא סמלי מעיקרו, מעין חזרה גנרלית לועידת המפלגה במדינה שתתקיים ב-17 במרץ, ורק בה ייבחר בפועל המועמד לנשיאות. גם במדינת מיין המזרחית כבר החלה ההצבעה בפריימריז בתחילת השבוע, אולם היא מתפרשת על פני שבוע, ותוצאותיה יתקבלו רק ביום ראשון (חוקי הפריימריז במפלגה הם סבוכים ביותר, ומשתנים ממדינה למדינה).

«object width="466" height="670"» «param name="movie" value="https://isc.walla.co.il/info/20120122_usa_prim/prime14.swf"» «/param» «param name="allowFullScreen" value="true"» «/param»«param name="allowScriptAccess" value="always"» «/param» «embed src="https://isc.walla.co.il/info/20120122_usa_prim/prime8.swf" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="466" height="670"» «/embed» «/object»

אפילו גינגריץ', שוויתר למעשה על מינסוטה וקולורדו (ובמיזורי הוא אפילו לא רשום כמועמד), החמיא לסנטורום על האסטרטגיה שלו, אף שהוא עצמו הניזוק העיקרי מהתעקשותו של סנטורום להמשיך לרוץ, שכן שניהם מתחרים על אותו בסיס תמיכה - האגף השמרני במפלגה - במרוץ המרובע בו עדיין משתתף גם חבר בית הנבחרים מטקסס, רון פול. "אני מעריך שיהיה לסנטורום יום לא רע", אמר הלילה גינגריץ' לעיתונאים. "אני השקעתי בפלורידה, והוא ויתר עליה, והשקיע את אותם משאבים במינסוטה, קולורדו ומיזורי. זאת הייתה החלטה נכונה מבחינתו".

"גינגריץ' פספס את ההזדמנות שלו, עכשיו תורנו"

סנטורום עצמו, שכבר שבועות תוקף בחריפות הן את רומני והן את גינגריץ', נראה אופטימי מאוד לקראת פתיחת הקלפיות: "זה יום גדול עבורנו, בו נראה אם כל העבודה הקשה שהשקענו כאן, בזמן שכל תשומת הלה הייתה נתונה לפלורידה ולנבאדה, תשתלם", אמר בעצרת בדנבר, ומיהר לשלוח עוד חצים לכיוונם של שני מתחריו: "מועמדות של רומני לא תביא אותנו אל הנשיאות. אנחנו צריכים אלטרנטיבה שמרנית, והתחושה שלי היא שלגינגריץ' הייתה את ההזדמנות שלו בפלורידה ובנבאדה, והוא פספס אותה. עכשיו תורנו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אירוע בחירות של מיט רומני בעיירה לאבלנד, קולורדו, 7 בפברואר 2012. רויטרס
מחוץ לעצרת בחירות של רומני, היום בקולורדו/רויטרס

רומני, כך נראה, אכן מתחיל להרגיש את האיום המגיע מכיוונו של סנטורום. לאחר שבמשך רוב הקמפיין שלו התנהל כאילו למעשה כבר נבחר למועמד המפלגה, ומיקד את עיקר הביקורת שלו בנשיא ברק אובמה, הטריח עצמו רומני סוף סוף להתייחס ליריב העולה, כשקבע בנאום בקולורדו כי התקופה שבילה סנטורום בסנאט הייתה "לא אפקטיבית".

בקולורדו, לפי הסקרים והערכות הפרשנים, יצליח כנראה רומני לנצח הלילה. במינסוטה הכל פתוח, ואילו במיזורי נראה כי ידו של סנטורום תהיה על העליונה - אך כזכור, במדינה זו להצבעה אין משמעות, והפריימריז האמיתיים יתקיימו בה רק בעוד יותר מחודש. עד אז, כבר יהיה מצב הבחירות המקדימות במפלגה ברור הרבה יותר, בעיקר אחרי "סופר טיוזדיי", יום שלישי הגדול ב-6 במרץ, בו תתקיים הצבעה בעשר מדינות, בהן כמה גדולות ומשמעותיות שעשויות לנטות דווקא לכיוונו של גינגריץ' - כגון ג'ורג'יה, וירג'יניה ואוהיו.

ארה"ב בוחרת - עוד כותרות:
רומני עסוק בפריימריז - ואובמה שוב מגדיל הפער
רומני "לא מוטרד מהעניים" - אך עדיין מוביל
הפריימריז הרפובליקניים: רומני ניצח גם בנבאדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully