וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני עסוק בפריימריז - ואובמה שוב מגדיל הפער

לאחר נאום "מצב האומה" והירידה באבטלה, זוכה הנשיא בסקר חדש לשיעור התמיכה הגבוה מאז חיסול בן לאדן, ומנצח ב-6% את המועמד הרפובליקני המוביל - השקוע במלחמה נגד גינגריץ'

לאחר שורה של סקרים צמודים ואף כמה בהם הפסיד, ובעזרת רוח גבית מהירידה בשיעור האבטלה ואמון ציבורי גובר במדיניותו הכלכלית, זוכה היום (שני) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בניצחון ברור על מי שמסתמן כיריבו במרוץ לכהונת נשיאות שנייה, מיט רומני הרפובליקני, בסקר שערכו העיתון "וושינגטון פוסט" ורשת ABC. לפי הסקר, לו היו הבחירות לנשיאות נערכות היום, היה אובמה זוכה ה-51% מהקולות, לעומת 45% לרומני. לו היה אובמה מתמודד מול המועמד הרפובליקני השני, ניוט גינגריץ', היה נצחונו אף מובהק יותר - 54% מול 43% (קראו את נתוני הסקר המלאים).

לאחר נצחונותיו האחרונים בפריימריז הרפובליקניים בפלורידה ובנבאדה, ובעודו צועד לקראת נצחונות גם במינסוטה ובקולורדו מחר, הולך רומני ומבסס עצמו כמועמד הרפובליקני המוביל - אך בתוך כך, הוא הולך ו"מתלכלך" בקמפיינים הפנים-מפלגתיים השליליים, ומפסיד בינתיים נקודות במרוץ העתידי מול הנשיא המכהן.

אובמה, מנגד, נהנה אמנם מנתוני שיער האבטלה שפורסמו בסוף השבוע, 8.3% - הנמוכים ביותר מאז פברואר 2009 - אך האמריקאים עדיין חלוקים בשאלה אם הוא ראוי לכהונה שנייה: 49% השיבו כי הוא ראוי להיבחר בשנית, ושיעור זהה השיבו כי אינו ראוי. אובמה אמנם נהנה כעת משיעור תמיכה בתפקודו (aproval rate) של 50% - הגבוה ביותר מאז הנתונים שפורסמו למחרת חיסול אוסמה בן לאדן - אך בתחום הכלכלה ויצירת המשרות, הוא עדיין סובל מהערכה שלילית, של 43-44%. עם זאת, 57% מהמשיבים שהאזינו לנאום "מצב האומה" שלו בחודש שעבר, השיבו כי היו מרוצים מרוב המסרים שהופיעו בו.

אובמה יכול להתעודד באופן מיוחד מהנתון הבא: בשאלה "מי מבין טוב יותר את הבעיות הכלכליות של האנשים במדינה", בחרו 52% בו, ורק 37% ברומני. ונתון נוסף שצריך להדאיג מאוד את מושל מסצ'וסטס לשעבר: יותר משני שלישים מהמשתתפים השיבו כי ככל שהם לומדים עוד פרטים על רומני, כך הם אובהים אותו פחות - עדות להתחלקויות הלשוניות הנמשכות שלו, המציגות אותו שוב ושוב כמיליונר המנותק מהעם.

תוצאות הסקר ממחישות עד כמה חשובה ה"מסגרת" הנראטיבית שבתוכה ייערכו הבחירות לנשיאות בנובמבר הקרוב: אם הן ייתפשו, על בסיס הקמפיינים שיתקיימו, כמשאל עם בו נבחנת מדיניותו הכלכלית של הנשיא בארבע שנות הקדנציה הראשונה, כפי שמקווים הרפובליקנים - אובמה יצטרך להיאבק קשות על הניצחון; לעומת זאת, אם הבחירות יצטיירו כבחירה בין הנשיא המכהן לרומני הקורא עליו תיגר, כפי שצופים יועציו של אובמה, מצבו יהיה טוב משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully