וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהפרש גדול: מיט רומני ניצח במדינת פלורידה

כפי שניבאו הסקרים, כבש רומני את היעד החשוב עד כה בפריימריז הרפובליקניים. "אני מוכן להוביל את האומה", הבטיח בנאום ניצחון. "נותרו עוד 46 מדינות", הזכיר ניוט גינגריץ'

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

עם סגירת הקלפיות במדינת פלורידה לפנות בוקר (רביעי) ניתן כבר לקבוע – המועמד מיט רומני ניצח כצפוי במדינה נוספת, הרביעית בסדר ההצבעה, והמשמעותית ביותר עד כה, עם 50 אלקטורים. מושל מסצ'וסטס לשעבר זכה ב-46% מהקולות, ואחריו יו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט גינגריץ' עם 32% מהקולות, שלישי הגיע חבר בית הנבחרים לשעבר מפנסילבניה, ריק סנטורום, עם 13%, ואחרון הגיע חבר בית הנבחרים מטקסס רון פול, עם 7% בלבד.

בנאום הניצחון בחר רומני לתקוף את הנשיא המכהן, ברק אובמה ולא את יריביו במירוץ לראשות המפלגה. "לפני שלוש שנים הבטיח נשיא ארצות הברית הנבחר כי אם לא יצליח להציל את הכלכלה הוא יכהן קדנציה אחת בלבד, היום אנחנו כאן כדי לגבות את החוב", אמר והוסיף, "אני ניצב מוכן להוביל את האומה האמריקאית".

לאחר ההפסד בפלורידה, נראה כי גינגריץ', שאך לפני שבוע נראה כמו מוביל במרוץ לאחר נצחונו בדרום קרוליינה, שוקד בעיקר על מזעור נזקים, לקראת ההצבעה בעוד שורה של מדינות, החל בשבת הקרובה במדינת נבאדה המערבית. בנאום שנשא לאחר שכבר התברר שלא ינצח אמר גינגריץ' כי "יש לנו 46 מדינות נוספות להתחרות בהן. אנחנו הולכים להתחרות בכל אחת מהן, אנחנו הולכים לנצח ובחודש אוגוסט אני אהיה המועמד הרפובליקני", כך לדבריו.

אחרי פלורידה, ימשיכו המתמודדים שיבחרו להישאר במרוץ ליעדים שיבחרו את המועמד שלהם במהלך פברואר - נבאדה, מיין, קולורדו, מינסוטה, אריזונה ומישיגן. אם עדיין יישאר על המסלול יותר ממועמד אחד, יחכו המתמודדים ל"יום שלישי הגדול" - 6 במרץ - בו צפויים פריימריז בלא פחות מעשר מדינות באותו הערב, בהן גם אוהיו וג'ורג'יה הגדולות. תיאורטית, ואם יתעקשו הרפובליקנים להמשיך ולהתכתש, צפויה עוד דרך ארוכה - מבחירות מקדימות במדינות ענק כמו קליפורניה, טקסס וניו יורק, ועד לוועידה הרפובליקנית שתיערך בשארלוט בסוף אוגוסט.

עוד על הפריימריז במפלגה הרפובליקנית

בפלורידה מצביעים, גינגריץ' כבר מתכונן לנבאדה
אחרי דרום קרוליינה: גינגריץ' נשבע למחוץ את רומני
המרוץ לנשיאות: פרי פרש, ומי ניצח בעצם באיווה?

«object width="466" height="670"» «param name="movie" value="https://isc.walla.co.il/info/20120122_usa_prim/prime12.swf"» «/param» «param name="allowFullScreen" value="true"» «/param»«param name="allowScriptAccess" value="always"» «/param» «embed src="https://isc.walla.co.il/info/20120122_usa_prim/prime8.swf" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="466" height="670"» «/embed» «/object»

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully