וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן מאיצה העברת תוכנית הגרעין לבונקרים בקום"

גורם דיפלומטי אמר לסוכנות רויטרס כי אירן מרחיבה את פעולות ההעשרה במתקן המבוצר שליד קום, ומתקינה צנטריפוגות נוספות. גורם בסבא"א: "הציוד החדש כבר מבצעי"

לאחר שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הודיע באופן רשמי על הידוק החבל סביב אירן, מסתמן כי המדינה עשויה להרחיב את פעולות העשרת האורניום שלה מתחת לאדמה, כך אמר אתמול (שני) מקור דיפלומטי. לדבריו, פעולותיה אלו של אירן יוסיפו כפי הנראה למתח בינה לבין מדינות המערב, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

אירן אישרה לפני כחודש כי החלה בפעולת העשרת אורניום במתקן העשרת האורניום "פרודו" הממוקם במעמקי הר ליד העיר קום ודווח אז כי הגיעה לרמת העשרה של 20%. גורמים בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אמרו כי על אירן לבצע שתי סדרות של פעולות העשרה, כפי שעשו לפני כחודש, על מנת להפוך את התהליך ליעיל יותר. "הציוד של אירן כבר מבצעי", צוטט גורם בוינה, מקום מושבה של הסוכנות. דיפלומט נוסף בסוכנות צייר תמונה על פיה אירן אכן מרחיבה את פעולותיה ב"פרודו", אך לא סיפק פרטים נוספים.

בתוך כך, אובמה חתם אתמול על צו נשיאותי חדש, המטיל סנקציות חדשות והדוקות יותר על אירן ועל הבנק המרכזי שלה, ומקפיא את כל הנכסים האירניים בארה"ב. "החלטתי שסנקציות נוספות נחוצות", הסביר אובמה במכתב לקונגרס, "בייחוד לנוכח פעולות ההונאה של הבנק המרכזי האירני ושל בנקים אירניים נוספים להסתרת העברות כספים לגורמים שעליהם מוטלים עיצומים, לנוכח פעילותו הכושלת של המשטר האירני למנוע הלבנת כספים, ולנוכח הסיכון הנמשך והבלתי מתקבל על הדעת שגורמת הפעילות האירנית למערכת הכלכלית הבינלאומית".

ארה"ב הרחיבה הסנקציות על הבנק המרכזי

הצו החדש, שמתואר כצעד נוסף במסגרת המהלכים להביא לבידודו של המשטר בטהרן, מונע את העברתו, תשלומו, ייצואו או משיכתו של כל נכס אירני הנמצא בשליטת ארה"ב, ובכלל זה סניפים בעולם של בנקים אמריקאיים.

לצד זאת, אמר אתמול אובמה, בראיון ששודר בתוכנית הבוקר של רשת NBC, "טודיי", כי הממשל האמריקני מחזיק ב"הערכה טובה מאוד" לגבי מידת קרבתה של אירן להשגת נשק גרעיני. אמש כבר פורסמו חלקים מהריאיון, בהם אמר הנשיא בין היתר כי "ישראל טרם החליטה מה לעשות עם אירן". עם שידור הריאיון המלא, מתברר כי הנשיא אף הרחיב עוד בנושא. בין היתר, אמר אובמה כי הוא מעדיף לפתור את העימות עם אירן באמצעים דיפלומטיים, אולם הבהיר כי ארצות הברית ערכה במקביל גם שורה של תוכניות לגבי אופציות נוספות - "ואנחנו מוכנים לעשות שימוש באופציות הללו במקרה הצורך".

ועל רקע הדיווחים השונים והמתגברים על אפשרות תקיפה ישראלית באירן, הזהיר שלשום סגן מפקד משמרות המהפכה כי אירן תתקוף כל מדינה ש"אויביה" יעשו שימוש בשטחה כדי לתקוף אותה. "כל נקודה בה ישתמש האויב לשם פעולות עוינות כלפי אירן, תהיה נתונה לצעדי תגובה מצד כוחותינו המזוינים", אמר.

עוד באותו נושא:
הסנקציות מתהדקות: ארה"ב הקפיאה כל נכסי אירן
אובמה: "ישראל עוד לא החליטה מה לעשות עם אירן"
נתניהו לשרים: "להפסיק הפטפטת המטורפת על אירן"
אירן מאשרת: התחלנו להעשיר אורניום מתחת לאדמה

(עדכון ראשון: 21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully