וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

ההערכות בכלי התקשורת הזרים לגבי האפשרות לתקיפה ישראלית באירן, טבח המפגינים בסוריה והדיון במועצת הביטחון על התכנית להחלפת השלטון במדינה. אלה היו כותרות השבת

במרכז חדשות סוף השבוע עמדה מתקפה קשה במיוחד של הצבא הסורי על אזרחים בעיר חומס. לפנות בוקר ערך הצבא מתקפת פתע על שכונת ח'אלדיה בצפון העיר, במטרה לחסל כיסי התנגדות. בקרבות נהרגו לפחות 337 בני אדם ונפצעו כ-1,300 בני אדם נוספים.

המבצע נערך ערב התכנסותה של מועצת הביטחון של האו"ם להצבעה על יוזמת הליגה הערבית, שבמרכזה חילופי שלטון בסוריה. לפני שעה קלה דחתה המועצה את היוזמה לאחר שסין ורוסיה הטילו וטו צפוי על אימוץ ההצעה. על רקע הדיון קרא נשיא ארצות הברית, ברק אובמה למועצת הביטחון לפעול נגד "האלימות חסרת הרחמים" שמפעיל אסד נגד אזרחיו ולאסד עצמו להתפטר.

בנושא אחר, רשת החדשות האמריקאית NBC פירסמה אמש ניתוח המתאר תקיפה אפשרית של ישראל באירן. על פי הניתוח, בתקיפה ישולבו מגוון יכולות צבאיות של ישראל, בינהם טילים לטווח רחוק, מטוסי חיל האוויר, מטוסים ללא טייס וכוחות מיוחדים על הקרקע. הניתוח מתבסס על סדרת ראיונות שערכה הרשת עם בכירים אמריקאים וישראלים בעבר ובהווה, בעלי גישה לחומרי מודיעין רלוונטיים.

בשולי הכותרות, השעה הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ את מפקד גדוד השריון 74, סגן-אלוף מולי כהן, שחייל תחת פיקודו נשכח השבוע בכפר הפלסטיני בודרוס, מערבית לרמאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully