וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר הקרבנות עולה: 337 הרוגים בעיר חומס

ניר יהב

4.2.2012 / 9:14

כ-1,300 בני אדם נפצעו במבצע הבזק של הצבא. סוריה מכחישה כי הצבא תקף בחומס ומטילה אחריות על "חמושים". בצהריים תדון מועצת הביטחון ביוזמה מרוככת להעברת סמכויות במדינה

כלי תקשורת ערביים מדווחים מפי גורמי אופוזיציה בסוריה, כי הצבא פשט לפנות בוקר (שבת) על חומס, ובמתקפת פתע, שנועדה לחסל את כיסי ההתנגדות שנותרו בעיר, טבח בלפחות 337 מתושביה. עדי ראייה סיפרו כי המתקפה מתמקדת בשכונת ח'אלדיה, וכי בית החולים המרכזי שלה הושמד במהלכה. במקביל, דווח על מבצעים של הצבא סמוך לדמשק. לפי אחד הדיווחים, המבצע בחומס החל כנקמה על מתקפה של ארגוני האופוזיציה, במהלכה הרגו אמש עשרה חיילים סוריים.

לפי דיווח בערוץ הטלוויזיה של רשת אל-ערביה, למעלה מ-1,300 בני אדם נפצעו. דובר רשמי של ארגוני האופוזיציה הסוריים אישר כי העיר נמצאת תחת מתקפת חסר תקדים בעוצמתה, והעריך כי מניין ההרוגים צפוי לעלות. הרשת דיווחה עוד כי צבא סוריה מתקיף את העיר זבדאני הסמוכה לדמשק. עד כה לא דווח כמה אזרחים נפגעו. במקביל הודיעו עדי ראייה בעיר חומס כי גופות רבות של אזרחים סורים עדיין נמצאות מתחת להריסות הבתים.

מדיווחים נוספים של עדי ראייה בעיר עולה כי הדי פיצוצים וקולות ירי שנשמעים מפעם לפעם. "גם הבוקר נהרגו תושבים רבים בחומס לאחר שהצבא חידש את מתקפתו על העיר", אמר האדי עבדאללה, תושב חומס, לרשת אל-ערביה.

מועצת הביטחון תדון ביוזמה לחילופי שלטון בסוריה

גורם מהמשטר הסורי טען כי כל התמונות ששודרו בכלי התקשורת, בהן נראות גופות אנשים, הן למעשה תמונות "של אזרחים שנחטפו ונרצחו על ידי חמושים". הוא טען כי הדיווחים על טבח "נועדו להשפיע על המדינות לקראת ההצבעה במועצת הביטחון".

הדיווח על המתקפה בחומס מגיע במקביל להערכות כי מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס בצהריים להצביע על נוסח מרוכך של יוזמת הליגה הערבית, הקוראת לחילופי שלטון בסוריה.

המועצה הלאומית הסורית - הגוף המאגד את כל פלגי האופוזיציה הסורית - קראה לרוסיה לגנות היום במועצת הביטחון של האו"ם את המשטר הסורי לאחר "הטבח בחומס", כלשונה. "המשטר הסורי ביצע את אחד מהפשעים הנוראים ביותר מאז תחילת ההתקוממות כשהפגיז שכונות בחומס. על רוסיה לגנות את סוריה בצורה ברורה ולעצור את הטבח", נמסר. רשת אל-ערביה דיווחה במקביל כי הצבא הסורי החופשי תקף את מבנה המודיעין הסורי בעיר חומס.

סרטון המתעד בניין שעלה באש בחומס מפגיעת פגז (צילום: יוטיוב)

"אין ביכולתנו לאשר את מספרם המדויק של המתים", אמרו עדי ראייה, ישנם הרוגים רבים, ואנחנו לא יודעים מה לעשות. בקושי ניתן להגיע אל הפצועים. לדבריהם, נדמה שאסד הבן מנסה לשחזר את הטבח שעשה אביו בעיר חמה לפני 30 שנה. באירועים לציון יום השנה לטבח נהרגו אתמול 34 בני אדם, שהפגינו לזכר המתים ונגד המשטר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

רוסיה עלולה לסכל שוב את ההצבעה במועצת הביטחון

פעילי אופוזיציה ששוחחו עם רשת אל-ג'זירה, סיפרו כי המצב בשכונת ח'אלדיה בחומס הפך "לבלתי ייאמן ולמטורף לחלוטין". לדבריהם, פצצות מרגמה נוחתות ללא הרף בסביבתם, וכוחות הצבא אינם בוחלים בשימוש בפגזים ובירי בכינון ישיר לעבר האזרחים. "בניין בן 16 קומות התמוטט מפגיעת פגז", אמר אחד מהם, "אנו נאבקים לחלץ את הגופות".

אבו-ראמי, רופא ששוחח בטלפון עם כתב של הרשת, אמר כי בית החולים בשכונה נתון במצב קשה ביותר, וכי הצוותים הרפואיים במקום נואשים לתרומות דם, שכן "יותר מ-200 בני אדם נפגעו בסביבתו". לדבריו, "אנו ניצבים מול מכונת מוות, אנשים מתים כאן".

לפי גורמים דיפלומטיים, מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס בצהריים פעם נוספת, בניסיון להצביע על יוזמת הליגה הערבית לחילופי שלטון בסוריה. ארצות הברית הודיעה אמש כי רוסיה מסכימה לפשרות בנוסח שיועלה להצבעה במועצה, לפיהן הנשיא הסורי, בשאר אסד, יעביר את מרבית סמכויותיו לסגנו פארוק א-שארע, אך לא יידרש להתפטר. לא ברור אם רוסיה תתשתף בהצבעה, תימנע או אף תטיל עליה וטו, כפי שעשתה בפעם הקודמת, אז הועלה בסופו של דבר גינוי רפה לנשיא אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully