וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 34 נהרגו בהפגנה לציון 30 שנה לטבח בחמה

ניר יהב

4.2.2012 / 0:11

שוב יום שישי, שוב אש בסוריה: עשרות אלפים יצאו להפגין ברחובות נגד משטרו של הנשיא אסד, 34 מצאו את מותם מאש כוחות הביטחון. כלי תקשורת רשמיים: קצין בדרגת תת-אלוף נהרג

עוד יום שישי עקוב מדם מסוריה: לפחות 34 בני אדם נהרגו אתמול(שישי) מאש כוחות הביטחון הנאמנים לנשיא בשאר אסד, בהפגנות שנערכו היום ברחבי המדינה. כך טוענת האופוזיציה במדינה. בהפגנות, שנערכו היום בסימן 30 שנה לטבח שביצע הנשיא לשעבר חאפז אסד בעיר חמה, השתתפו עשרות אלפי בני אדם. שבעה מתוך ההרוגים, לפי הדיווחים, נהרגו בהפגנות בשכונת מרג'ה שבעיר חלב. עדי ראייה דיווחו עוד על הדי פיצוצים שנשמעו בכמה שכונות בלב הבירה דמשק.

עשן עולה מעל ערבין, פרבר של דמשק, במהלך הלחימה בין צבא סוריה למורדים, 29 בינואר 2012. רויטרס
שוב אש בסוריה/רויטרס

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה במקביל על ארבעה אנשי צבא, מתוכם קצין בכיר בדרגה המקבילה לתת-אלוף, שנהרגו בפרברי דמשק. בנוסף דיווחה הסוכנות על 11 "טרוריסטים", כלשונה, שנהרגו בפרברי דרעא הנמצאת בדרום המדינה. כלי התקשורת הממלכתיים, הכפופים לנשיא אסד, דיווחו כי הנשיא ביקר אמש בבית החולים יוסף אל-עט'מה בדמשק חיילים "נפצעו בקרבות עם חוליות חמושות שניסו לזעזע את הביטחון והיציבות במדינה".

דיווח: מאהר אסד שקע בדיכאון

ובינתיים, מסתמן, סופו המתקרב של שושלת אסד מתחיל לגבות קורבנות גם במשפחה. העיתון המצרי "אל-אהרם" דיווח היום כי מאהר אסד, אחיו של הנשיא בשאר ואחד מראשי כוחות דיכוי המחאה במדינה, הודח מתפקידו והורחק למתקן נופש צבאי. העיתון הסתמך על פעילת אופוזיציה סורית בשם ד"ר עאישה עטא, שטענה כי קצין מודיעין סורי הנמצא בקשר הדוק עם ארמון הנשיאות בסוריה הוא מי שהעביר לה מידע אודות המשטר הסורי ממנו עולה, בין היתר, כי משטרו של אסד קורס והוא כעת נמצא במאבק הישרדות. לדיווח אין אישור מכל מקור אחר ויש להתייחס אליו בזהירות.

מהדברים שאמרה עולה עוד כי בעקבות הדחתו של מאהר אסד מתפקידו כמפקד הדיוויזיה הרביעית בצבא סוריה, הוא "שקע בדיכאון כבד ואינו מפסיק לשתות לשוכרה". עוד טענה כי "בשאר אסד וכמה קצינים בכירים בני העדה העלווית, הם אלו שתפסו למעשה את הפיקוד על מבצע דיכוי המחאה במדינה וצפוי כי הם יסלימו את פעילותם בתקופה הקרובה".

עוד בנושא
דיווח: אחיו של אסד הודח והורחק לבסיס צבאי
החלטה על סוריה באו”ם ”בקרוב” - ללא הדחת אסד
רוסיה מבהירה: נשתמש בזכות הווטו בעניין סוריה

(עדכון אחרון: 18:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully