וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "על הנשיא אסד לפרוש מתפקידו"

4.2.2012 / 17:44

על רקע התכנסותה של מועצת הביטחון להצבעה על יוזמת הליגה הערבית לחילופי שלטון בסוריה, תקף נשיא ארצות הברית את בשאר אסד וקרא לו לפנות את מקומו

בשעה שמועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת לדון בעניין סוריה, קרא הערב (שבת) הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, למועצת הביטחון לפעול נגד "האלימות חסרת הרחמים", שמפעיל הנשיא בשאר אסד כלפי אזרחיו. הדברים נאמרו על רקע התקיפה האחרונה של הצבא הסורי בחומס, שגבתה את חייהם של מאות בני אדם. אובמה כינה את ההפגזות של צבא סוריה בחומס, "תקיפה שלא תתואר" וקרא לנשיא אסד לפרוש מתפקידו.

בתוך כך, מועצת הביטחון של האו"ם מכונסת כעת בניסיון להצביע על יוזמת הליגה הערבית לחילופי שלטון בסוריה. ארצות הברית הודיעה אמש כי רוסיה מסכימה לפשרות בנוסח שיועלה להצבעה במועצה, לפיהן הנשיא הסורי, בשאר אסד, יעביר את מרבית סמכויותיו לסגנו פארוק א-שארע, אך לא יידרש להתפטר. לא ברור אם רוסיה תשתתף בהצבעה, תימנע או אף תטיל עליה וטו, כפי שעשתה בפעם הקודמת, אז הועלה בסופו של דבר גינוי רפה לנשיא אסד.

לקראת התכנסותה של מועצת הביטחון הערב, נועדה מוקדם יותר במינכן מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, בעניין התנגדותה של רוסיה להצעת ההחלטה במועצת הביטחון של האו"ם להתערבות המערב בנעשה בסוריה. בתום הפגישה אמר לברוב כי "התיקונים שאנו דורשים אינם דורשים מאמצים קיצוניים. אם שותפותינו יפגינו גישה בונה, יושג רוב לתכנית עליה אני בטוח שכל המדינות יסכימו לחתום".

גורם אמריקאי מסר מוקדם יותר היום לסוכנות רויטרס, כי קלינטון ולברוב הסכימו על כך שיש לפעול בדחיפות נגד האלימות חסרת הרסן שמפנה אסד כלפי אזרחים במדינתו, כשקלינטון מדברת על הצורך בהסרת התנגדותן של רוסיה וסין להתערבות מועצת הביטחון בהפלת משטר אסד, כשעמיתה הרוסי מציין כי הדרישות שמציבה מועצת הביטחון מכוחות המורדים הינן מעטות מדי.

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות אחרונות:
מספר הקרבנות עולה: 337 הרוגים בעיר חומס
החלטה על סוריה באו"ם "בקרוב" - ללא הדחת אסד
סוריה: 34 נהרגו בהפגנה לציון 30 שנה לטבח בחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully