וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ השעה מתפקידו את המג"ד שחייל שלו נשכח בכפר פלסטיני

4.2.2012 / 0:10

לאחר שקיבל לידיו תחקיר ראשוני על האירוע בו נשכח חייל מגדוד 74 בכפר בודרוס, ובשל "סוגיות ערכיות" בהתנהלות המג"ד, הוחלט להשעותו עד יום ב'. לא ברור אם ישוב לתפקידו

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הנחה אתמול (שישי) להשעות את מפקד גדוד השריון 74, סגן-אלוף מולי כהן, שחייל תחת פיקודו נשכח השבוע בכפר הפלסטיני בודרוס, מערבית לרמאללה. הרמטכ"ל גנץ החליט על הצעד החריג להדיח את הקצין הבכיר מחטיבה 188, לאחר שקיבל לידיו את פרטי התחקיר, שהעלה ככל הנראה סוגיות ערכיות באשר להתנהלות המפקדים בו. בתום התייעצות שקיים גנץ עם אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי, ואלוף פיקוד הצפון, יאיר גולן, קיבל המג"ד הודעה כי הוא מושעה מתפקידו עד ליום שני הקרוב, תקופה בה יושלמו הפרטים אודות התחקיר.

הרמטכל בני גנץ בכנס מיוחד בנושא גדר הביטחון וגבולות ישראל בבניני האומה, ירושלים, דצמבר 2011. מגד גוזני
החליט להשעות את הקצין הבכיר עד יום שני. גנץ/מגד גוזני

גורמים בצה"ל אמרו כי ההשעייה התקבלה על רקע התחקיר הראשוני של האירוע, במסגרתו עלו שאלות נוקבות אודות התנהלות המג"ד, והאופן בו היה מצופה ממנו לדווח על העובדה שחייל מהרכב שלו נשכח בכפר, ואותר רק כעבור עשר דקות. גורם צבאי מסר לוואלה! חדשות כי "עלו סימני שאלה קשים בעקבות התחקיר, וממה שנודע לנו עד כה, מפקד הגדוד היה צריך לנהוג אחרת ולדווח פרטים ברורים יותר לממונים בגזרה ומעליו, וכמו שזה נראה כרגע, הוא לא עשה כן".

הרמטכ"ל: "לא אקבל אירועים כאלה"

לא ברור בשלב זה האם המג"ד יחזור לפקד על הגדוד, אולם בצה"ל מעריכים כי נגד הקצין יינקטו צעדים משמעתיים חריפים. הרמטכ"ל אמר בעקבות התחקיר: "אין מקום לכפל לשון בנושא, ובמצב כזה יש לנהוג בצורה חדה וברורה". למעורבים בתחקיר הוסיף רב-אלוף גנץ כי לא יקבל אירועים כאלה, "לא במובן הערכי ולא במובן המקצועי".

ביום שלישי האחרון לווה חייל השריון, שנשכח בסריקות אחר זורקי אבנים בכפר, הנמצא צפונית-מערבית לרמאללה, על ידי שני פלסטינים קשישים לכיוון גדר ההפרדה. המקרה אירע כשכוח לוחמי השריון נכנס לכפר, ובשל מזג האוויר סוער, החליט הקצין שפיקד על הפעילות לעזוב את המקום, והורה לחייליו לעלות על כלי הרכב. כחצי שעה לאחר שעזבו, זיהו שני קשישים פלסטינים לוחם צה"ל עומד לא הרחק מהם, והחליטו להסביר לו כי חבריו הלוחמים כבר עזבו את הכפר בלעדיו.

עייד מרר, אזרח פלסטיני מהכפר בודרוס, שהוביל בשנת 2004 את המאבק בתוואי גדר ההפרדה, סיפר לוואלה! חדשות כי הוא צילם את החיילים נכנסים לכפר. "בדרך כלל הם מחפשים ילדים שזורקים אבנים או מנסים לחתוך את הגדר. היה חושך וירד גשם והקצין דיבר עם החיילים וכולם עלו למכוניות ועזבו". בשלב הזה הבחין מרר בחייל ש"נשאר בפינה של הכפר ובשני מבוגרים ששאלו אותו 'למה לא הלכת עם החיילים? הם עזבו את הכפר'. החייל פחד ואמר להם להתרחק, וכיוון לעברם את הנשק".

חייל נשכח ליד רמאללה, פלסטינים ליוו אותו לגדר

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

(עדכון אחרון: 14:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully