וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל נשכח ליד רמאללה, פלסטינים ליוו אותו לגדר

2.2.2012 / 1:36

מקרה יוצא דופן אירע בכפר בודרוס. חייל שנכנס לכפר עם כוח שריון, נשכח לבדו לאחר שהצוות עזב בלעדיו. שני פלסטינים שהבחינו בו ליוו אותו בחזרה לגדר. "עשינו זאת למענו"

יחסים טובים? חייל שריון שנכח שלשום (שלישי) בסריקות אחר זורקי אבנים בכפר בודרוס, הנמצא צפונית מערבית לרמאללה, לווה על ידי שני פלסטינים קשישים לכיוון גדר ההפרדה. המקרה אירע כשכוח לוחמי השריון נכנס לכפר, ובשל מזג האוויר סוער, החליט הקצין שפיקד על הפעילות לעזוב את המקום, והורה לחייליו לעלות על כלי הרכב. כחצי שעה לאחר שעזבו, זיהו שני קשישים פלסטינים לוחם צה"ל עומד לא הרחק מהם, והחליטו להסביר לו כי חבריו הלוחמים כבר עזבו את הכפר בלעדיו.

עייד מרר, אזרח פלסטיני מהכפר בודרוס, שהוביל בשנת 2004 את המאבק בתוואי גדר ההפרדה, סיפר לוואלה! חדשות כי הוא צילם את החיילים נכנסים לכפר. "בדרך כלל הם מחפשים ילדים שזורקים אבנים או מנסים לחתוך את הגדר. היה חושך וירד גשם והקצין דיבר עם החיילים וכולם עלו למכוניות ועזבו". בשלב הזה הבחין מרר בחייל ש"נשאר בפינה של הכפר ובשני מבוגרים ששאלו אותו 'למה לא הלכת עם החיילים? הם עזבו את הכפר'. החייל פחד ואמר להם להתרחק, וכיוון לעברם את הנשק".

לדבריו של מרר, אחד הזקנים של הכפר ניגש אליו והסביר לו שהם לא משקרים, ואם ימשיך לצעוד פנימה הוא עלול לפגוש את צעירי הכפר שמסוגלים ליידות לעברו אבנים ולפגוע בו. בשלב זה, מספר מרר, החייל האמין להם וביקש מהם להישאר איתו. השלושה הלכו לעבר הגדר, שם חיכה רכב צבאי, ממנו ירדו קצין וחייל. "אחד הזקנים פנה לקצין ושאל אותו 'למה ככה השארת את החייל?'", סיפר מרר וציין כי הקצין הודה לפלסטינים וביקש ללחוץ את ידם, אך אחד מהם לא הסכים ואמר כי עשה זאת 'בשביל החייל'. "הוא שוב שאל אותו למה השאירו את החייל לבד ואמר כי 'זה היה מסוכן. למה אתה מפריע לנו בכפר? מה יש לך לחפש כאן?'". לדברי מרר, הקצין ושני החיילים החליטו שלא להתעמת איתם ועזבו את המקום.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל רואה את האירוע בחומרה רבה, ומבירור עולה שאכן היה נתק של החייל מהכוח". עוד נמסר כי המקרה נמצא בתחקיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully