וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: נעצר בעל חברת שתלי הסיליקון הדולפים

לא ברור בשלב זה במה חשוד ז'אן קלוד מאס, מייסד חברת PIP. בעבר נחשד בצרפת בגרימת מוות, אך הוא גם מבוקש על ידי האינטרפול בגין נהיגה בשכרות ובריחה ממשמורת בקוסטה ריקה

המצוד הסתיים: חודש לאחר שהוכרז כמבוקש על ידי האינטרפול, עצרה הלילה (חמישי) משטרת צרפת את ז'אן קלוד מאס, מייסד ומנכ"ל חברת שתלי הסיליקון PIP (Poly Implant Prothese), העומדת בשבועות האחרונים במרכזה של שערוריה המרעידה את עולם הרפואה הפלסטית. מאס נעצר בביתו בעיירה סיס-פור-לה-פלאז' בדרום המדינה, בסביבות השעה 1:00, ובשלב זה יוחזק במעצר ל-48 שעות.

לפי החשדות, החברה של מאס השתמשה בג'ל סיליקון תעשייתי זול כתחליף לחומרי המילוי הרפואיים של שתלי סיליקון לחזה, באופן העלול לגרום לדליפה ולסכן את בריאותן של הנשים המנותחות. בעקבות זאת, הורתה צרפת בחודש שעבר ל-30,000 נשים לעבור ניתוחים להסרת השתלים, וגם במדינות נוספות בהן נפוצים שתלי PIP החלו בנקיטת צעדים דומים. בישראל הורה משרד הבריאות לנשים עם שתלי PIP להיבדק, ובמידה ויצטרכו לעבור ניתוח להסרתם - הוא ייערך בחינם.

מאז פרוץ הפרשה התברר כי כבר בשנת 2000 התריע מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) כי השתלים של החברה מדוללים, ומנה לפחות 11 חריגות בייצורים. בסך הכל, מכרה החברה כ-300,000 שתלים ברחבי העולם, לפני שנסגרה במרץ 2010. מאס עצמו דיבר באחרונה לראשונה והודה כי החברה השתמשה בסיליקון לא מאושר, אולם ביטל את הטענות כי החומר עלול להוות סיכון רפואי.

לא ברור בשלב זה באילו עבירות חשוד מאס בן ה-72, ולפי איזה חוק. ידוע כי התנהלה נגדו חקירה בצרפת בחשד לגרימת מוות ברשלנות, בעקבות מותה בשנה שעברה מסרטן של אשה שקיבלה את השתלים. גורם משפטי צרפתי מסר היום לסוכנות רויטרס כי במהלך 48 השעות הראשונות למעצרו, יבחנו החוקרים אם ניתן להאשימו בגרימת מוות, כמו גם בגרימת חבלה. עם זאת, בזמנו התעוררה שאלה לגבי היכולת המשפטית להוכיח כי מחדל הסיליקון הוא שהוביל למחלה. עד כה הגישו כבר 2,700 נשים צרפתיות תלונות במשטרה נגד מאס.

מנגד, ייתכן גם שהסיבה למעצרו של מאס היא פרוזאית לחלוטין: כשהודיע האינטרפול על צו המעצר נגדו ב-24 בדצמבר, נמסר כי הוא מבוקש דווקא על ידי הרשויות בקוסטה ריקה בגין פשעים המערבים "חיים ומוות". בהודעה לא נמסרו פרטים נוספים, אולם ככל הנראה, הצו קשור למעצרו של מאס ביוני 2010 במדינה במרכז אמריקה בגין נהיגה בשכרות - מעצר שבעקבותיו נמלט מהמדינה מבלי להתייצב לדיון משפטי.

פרשת השתלים המדוללים - עוד כותרות:
משרד הבריאות: ההליך להסרת שתלי PIP - בחינם
ד"ר קליין ניתח בשתלים הדולפים וקורא לנשים להיבדק
ארה"ב התריעה על חריגה בשתלים הדולפים לפני עשור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully