וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: ההליך להסרת שתלי PIP - בחינם

בשורה מרגיעה, בינתיים: נשים שיחליטו לעבור ניתוח הסרת שתלי סיליקון מסוג PIP, בין אם הוכחה דליפה או לא, לא ישלמו הניתוח. השתלת שתל חדש באותו הניתוח, לעומת זאת, תעלה להן כסף

על רקע פרשת שתלי הסיליקון המסוכנים מדגם PIP, שבמספר מקרים דלפו לתוך הגוף, הוציא היום (שני) משרד הבריאות חוזר שנושאו מעקב וטיפול בנשים שעברו ניתוח הגדלת שדיים בישראל. על פי החוזר, על כל הנשים שהושתלו בגופן שתלי PIP "לסור לרופאים שניתחו אותן, לפלסטיקאים בקהילה או בתי החולים הציבוריים ולהיבדק".

כל אישה אשר בגופה הושתלו שתלי PIP ורוצה להסיר אותם, גם אם לא הוכחה דליפה מהשתל אל הגוף, תוכל להסירו גם במערכת הרפואה הציבורית. בנוסף, משרד הבריאות הגדיל והורה על בדיקת כללית ובדיקת השדיים וביצוע הדמיה באמצעות אולטראסאונד. במידה ואצל הרופא קיים חשש לדליפת החומר מהשתל, יש להמליץ לאישה על ניתוח להוצאת השתלים, כאשר החלפת השתל באותו הניתוח אפשרית אך האישה תישא בעלותו.

החידוש בהנחיית משרד הבריאות הוא שניתוח הוצאת השתלים וימי האשפוז הכרוכים בהחלפת השתל ימומנו על ידי קופות החולים תחת חיוב בימי אשפוז כירורגי, וכן גם הבדיקה הפיזית של המטופלות, בדיקות ההדמיה וכאמור, הניתוח, אשר כלולים בסל הבריאות ויוכלו להתבצע בבתי החולים הכלליים הציבוריים.

בכ-870 נשים בישראל הושתלו שתלים אלה

במרץ לפני שנתיים הורו הרשויות בצרפת על הפסקת השימוש בשתלי PIP כתוצאה מממצאים שהראו שיעור דליפה גבוה וקרעים בשתל בהשוואה לשתלים אחרים, ג'ל סיליקון שאינו עומד בתווי תקן לשימוש רפואי שמכילים השתלים ו-8 מקרי ממאירות בקרב מושתלות. משרד הבריאות הצרפתי המליץ לנשים שבגופן הושתלו שתלים אלו לעבור ניתוח להוצאתם.

בישראל הושתלו שתלים אלה בכ-870 נשים שעברו בהגדלת שדיים באמצעות שתלי סיליקון בין השנים 2002-2010. משרד הבריאות פנה לבתי החולים הפרטיים בהם בוצעו ניתוחי ההשתלה על מנת לאמת מספר זה ולזהות את כל הנשים בעזרתם, כשבבתי החולים הציבוריים לא נעשה שימוש בשתלים אלה.

עוד בנושא
ארה”ב התריעה על חריגה בשתלים הדולפים לפני עשור
ד”ר קליין ניתח בשתלים הדולפים וקורא לנשים להיבדק
הצרפתיות נפטרות משתלי הסיליקון, ומה קורה בישראל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully