וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30,000 הוזהרו בצרפת: הסיליקון בחזה שלכן פגום

לאחר שחקירה מצאה כי בשתלים הזולים של חברת PIP נעשה שימוש בסיליקון לא תקני והם מרבים להיקרע, הודיע משרד הבריאות הצרפתי כי על כל הנשים הנושאות אותם לעבור ניתוח להסרתם

רשויות הבריאות בצרפת צפויות לבקש מ-30,000 נשים שעברו ניתוח הגדלת חזה לפנות לטיפול כדי להסיר את שתלי הסיליקון שקיבלו, בשל חשד שהם פגומים. כך עולה משורת דיווחים היום (שלישי) בתקשורת במדינה. לפי העיתון "ליברסיון", השתלים המסוכנים הם של חברת Poly Implant Prothese, שכבר בשנה שעברה פורסם כי השתמשה בשתליה בג'ל סיליקון שלא קיבל את אישור הרשויות.

חקירת משטרה נפתחה לבירור נסיבות הפרשה, ובמקביל הקימה הממשלה ועדה מיוחדת לבחון את הפרשה. "חייבים להסיר את כל השתלים הללו", צוטט בעיתון ד"ר לורן לנטיירי, מנתח פלסטי החבר בוועדה. "אנו מתמודדים עם משבר בריאות, שנובע ממעשה הונאה". דוברת הממשלה, ואלרי פקרס, אמרה לטלוויזיה הצרפתית כי בהמשך השבוע תפורסם תוכנית פעולה מסודרת להתמודדות עם המשבר, ובינתיים, לדבריה, "על כל הנשים שקיבלו שתלים של חברת PIP לפנות בהקדם האפשרי למנתחים שלהן".

לפי החקירה שערך בשנה שעברה איגוד המנתחים הפלסטיים במדינה, השתלים של PIP, שהיו זולים באופן יוצא דופן, סבלו משיעור קרעים ונקבים גבוה יותר משתלים של חברות אחרות, והתברר כי הסיליקון שבהם אינו מיועד לשימושים רפואיים. בעקבות זאת, השימוש בשתלים הללו נאסר. לפי דיווח העיתון "לה מונד", מאז התגלו הליקויים נערכו כבר 523 ניתוחים להסרת שתלים של PIP, ובמקביל התלוננו במשטרה יותר מ-2,000 נשים. אצל שמונה מהן אובחן סרטן השד.

לנוכח כל הממצאים הללו, קיבלו כעת במשרד הבריאות הצרפתי החלטה לא לקחת סיכונים, ולדרוש את הסרת כל השתלים של החברה, מכ-30,000 נשים. הובהר כי כל הנשים יקבלו החזרים על עלות ניתוח ההסרה - אם כי לא ברור בינתיים אם יממנו להם גם שתלים חלופיים.

לקריאה נוספת:
בגדול, זה בסדר: "שתלי הגדלת החזה טובים מבעבר"
נשים ישראליות אוהבות חזה גדול יותר
רוסיה: שדי סיליקון הצילו אישה מרצח
10 מיתוסים על הגדלת חזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully