וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגדול, זה בסדר: "שתלי הגדלת החזה טובים מבעבר"

אריאל נוי

24.6.2011 / 0:00

הרופאים בוחנים את ההנחיות שפרסם מנהל התרופות האמריקאי בנוגע להגדלת חזה עם שתלי סיליקון. רופא: "ההתאוששות קצרה מבעבר", עמיתו: "חמישית מהנשים שעברו ניתוח, יעברו ניתוח חוזר"

התייחסות מעורבת בממסד הרפואי להנחיות החדשות שפרסם אתמול מנהל התרופות האמריקאי, ה-FDA בנוגע לניתוחי הגדלת חזה באמצעות שתלי סיליקון. מסיכום ממצאי מחקרים שפרסם מנהל התרופות עולה כי חלק מהנשים שעברו את הניתוח יאלצו לעבור ניתוח חוזר להחלפת השתלים. כמו כן, קובע המחקר כי על הנשים שעברו את הגדלת החזה להימצא במעקב רפואי תקופתי הכולל הדמיה מגנטית (MRI), כדי לוודא שאינן סובלות מזיהום או קרעים בשתל שעלולים לגרום לדליפה. את הבדיקות יש לערוך באופן תקופתי, בחלוף שלוש שנים מהניתוח.

פרופ' יהודה אולמן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, אמר לוואלה! חדשות כי "ה-FDA אמר משהו מבלבל מאד. ההודעה מפרטת את המצב העדכני, לפיו כ-20% אחוזים מאלה שעברו ניתוחים להגדלת חזה עם שתלים יעברו ניתוח חוזר בשל אחת מסיבות רבות. הכל ידוע זה זמן רב. רוב ההחלפות כפי שדווח קשורות בהתכווצות של 'קופסית' הנוצרת בקרב חלק מן הנשים וגורמת לעיוותים של השד, תחושה של גושים וכאבים. מכאן שרוב ההחלפות הינן בשל סיבות קוסמטיות".

עוד על הסיכונים שבהגדלת חזה:

שומו שדיים: הכוכבת לקתה בלבה בניתוח להגדלת חזה
הישראליות מרימות את האף, ומגדילות חזה
ארה"ב: עלייה במספר הניתוחים הפלסטיים

ציצי. ShutterStock
בשנת 2009 התקיימו בארץ כ- 4,000 ניתוחי השתלה/ShutterStock

פרופ' אולמן התייחס גם לדיווחים על קשר לכאורה בין שתלים לסרטן: "באופן ברור לא נמצא כל קשר בין הסיליקון לבין סרטן השד ומחלות נדירות אחרות. הקשר היחיד לגידול הוא לימפומה נדירה ביותר שנמצאה אצל 34 נשים מתוך למעלה מ-10 מיליון שעברו את הניתוח".

ד', בת 26 עברה ניתוח להגדלת חזה לפני כשנתיים, סיפרה כי "אני תמיד הרגשתי שגודל החזה שלי לא רק שאינו אידיאלי בעבורי, אלא שהוא פוגע בתחושת הביטחון העצמי שלי ובנשיות שלי. לפני כשנתיים החלטתי שאני הולכת לעשות את זה, כי הרגשתי שהעובדה שהחזה שלי קטן פוגעת בי מבחינת הזוגיות. לא הרגשתי מספיק בטוחה ומושכת. היום אני יכולה להגיד שאין לי את הבעיה הזו וגברים שמים לב אליי. פשוט מסתכלים עליי יותר מבעבר".

"כמי שחוותה מצבים לא נעימים בגלל חזה קטן, אין תחליף לתחושה שעשה לי הניתוח. מי שעוברת את זה בוודאי תבין אותי", אמרה ד'. בהתייחסה להנחיות החדשות של מנהלת התרופות האמריקאי הוסיפה כי היא "שומעת בכל פעם מחדש את הדברים האלה. פעם טוענים כך ופעם טוענים אחרת. זה בגדר ספקולציות והמלצות אין שום ממצאים חד משמעיים. הניתוח להגדלת חזה מתבצע כבר מעל 30 שנה ונחשב לניתוח בטוח, מה גם שמיליוני נשים עושות את הניתוח. אני רק יודעת שטוב לי איך שאני עכשיו ואני שלמה עם זה. התועלת כאן גדולה יותר מהכל".

ד"ר אריק זרצקי, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית ומנהל השירות למיקרו-כירורגיה במרכז הרפואי תל אביב, הסביר כי "השתלים היום טובים יותר מאשר בעבר. אז הם היו עם מעטפת דקה והיו לנו בעיות של דליפה. לאחר כ-10 שנים, אם היינו מבצעים ניתוח במטרה להחליף את השתל, כמעט ולא היינו רואים אותם. היום הם יותר עמידים, אבל עדיין אי אפשר להגיד שזה לכל החיים. רוב הסיכויים שבמהלך החיים אישה שעשתה ניתוח תעבור ניתוח נוסף".

בשנת 2009 התקיימו בארץ כ- 4,000 ניתוחי השתלה, המהווים כרבע מהניתוחים הקוסמטיים שנערכו באותה שנה. לדברי ד"ר זרצקי, קיימים מספר סוגים של שתלים מסיליקון, ג'ל סיליקון או מים פיזיולוגיים - מי מלח. "היום יש תופעה חדשה: נכנסים לניתוח ביום חמישי בשעות הערב וחוזרים לפעילות רגילה כבר בתחילת השבוע, בעיקר כשמדובר בהגדלת חזה עם שתלים קטנים יחסית. הניתוח מבוצע בהרדמה כללית קצרה בתוספת של הרדמה מקומית באזור החתך. השילוב של הרדמה מקומית טובה עם הרדמה כללית קצרה ולא עמוקה עובד מעולה – וההתאוששות מאוד דומה להתאוששות מהרדמה מקומית עם טשטוש", סיכם ד"ר זרצקי.

(עדכון ראשון: 19:00)

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully