וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיזבאללה שיגר קטיושות על מפגינים בדמשק

ניר יהב

16.1.2012 / 10:43

ארגוני אופוזיציה טוענים שאנשיו של נסראללה מנסים לדכא את המחאה העממית נגד אסד, וירו לעבר חבריהם. בעבר דווח כי גם משמרות המהפכה האירניים פועלים נגד המפגינים בסוריה

חיזבאללה שיגר כמה רקטות קטיושה לאזור זבדאני שבפרברי דמשק, במטרה לפגוע באזרחים - כך טוענים היום (שני) ארגוני אופוזיציה בסוריה.

לדבריהם, מדובר בצעד שקוף המבטא את נאמנותו של הארגון לצבא סוריה, הנאבק במוחים נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד. הארגונים לא ציינו כמה רקטות נורו והאם היו נפגעים. לפי שעה, בחיזבאללה לא מגיבים לדיווח.

עם תחילת ההתקוממות בסוריה, לפני כשנה, דיווח העיתון הכוויתי "א-סיאסה" שכמעט אלף לוחמי חיזבאללה באו לסוריה כדי לאבטח את מוסדות השלטון ואת האתרים הרגישים במדינה.

העיתון, הידוע באיבתו לחיזבאללה ולסוריה, דיווח כי בין אסד למזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הושגה הסכמה כי 5,000 לוחמים מהארגון הלבנוני יגיעו לסוריה, ויתפרשו ברחבי המדינה תוך כמה שעות מהרגע שבו אסד יורה להם לבוא.

"אנשי חזבאללה שנהרגו בסוריה הוטסו לאירן"

בחודשים האחרונים, דיווחו לא פעם עדי ראייה בסוריה שפעילי חיזבאללה ואנשי משמרות המהפכה האירנים פועלים בשטחה, כדי לסייע למשטר לדכא את הפגנות המחאה, שבכמה מהן, מפגינים הציתו דגלי אירן ודגלי חיזבאללה וקראו קריאות נגד מנהיגיהם. מנגד, לפי תחקיר העיתון הצרפתי "לה פיגרו" מהחודש שעבר, בחיזבאללה דווקא מתלבטים בימים אלו לגבי המשך התמיכה באסד.

בכיר ב"צבא הסורי החופשי", הזרוע הצבאית של ארגוני האופוזיציה בסוריה, אמר כי לפני חודש, כ-120 אנשי חיזבאללה ו-40 פעילים במשמרות המהפכה נהרגו מאש המורדים. "גופותיהם הועברו במטוסים לאירן", סיפר.

שלשום, התייחס מזכ"ל חיזבאללה נסראללה לנעשה בסוריה, ובנאום שנשא קרא לאופוזיציה במדינה לשתף פעולה עם ההנהגה בדמשק ולסייע לה לקדם את הרפורמות שהבטיח אסד.

לפני כחודש אמר נסראללה כי עמדתו הייתה ברורה מאז היום הראשון, ולא השתנתה: "אנו בעד רפורמה בסוריה ואנו עומדים לצד המשטר ה'מתנגד'. יש כאלה שאינם רוצים רפורמות או דיאלוג בסוריה, ורוצים להרוס אותה. יש מי שרוצה לפצות על תבוסתו בעירק, בעיקר משום שסוריה נטלה חלק בניצחון הגדול בעירק", אמר.

לפנייה לכתב:
nir_yah@walla.com

לקריאה נוספת:

אסד בניסיון פיוס: "חנינה לעריקים שיסגירו עצמם"
משקיף שפרש: המשטר הסורי שלח נשים לפתות אותנו
אשתו של אסד ומרחץ הדמים בסוריה / יוסי ביילין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully