וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של אסד ומרחץ הדמים בסוריה

יוסי ביילין

16.1.2012 / 7:27

אני מתבונן בצילום. אישה יפה ותמירה ושלושה ילדים בהפגנת תמיכה בבשאר אסד. פניה של האישה אינם מסגירים דבר. פני הילדים מסגירים הכל: הם מפוחדים ורוצים לצאת משם, אך אין להם ברירה - הם חייבים להישאר בינתיים. לרגע נכמר הלב על הרביעייה, ואחר כך אתה אומר לעצמך שגורל 6,000 ויותר ההרוגים והמוני הפצועים ומאות אלפי הנצורים קשה יותר מזה של נכדיו של חאפז ובניו של בשאר, החיים בארמון, בועה של פינוק בדמשק, ומוצאים החוצה לרגע כדי להוכיח לעולם סוג של עסקים כרגיל.

מצד אחד, אם אסד שולח את ילדיו ואת אשתו להפגנה בעדו זה סימן שעדיין לא הכל אבוד, ושאין הוא חושש לחייהם כשהם חושפים עצמם לרחוב. אבל זה גם סימן לכך שהגיעו מים עד נפש, ושרופא העיניים שנקרא אל הדגל לפני תריסר שנים שלא בטובתו, מתחיל לחשוף את קלפיו האחרונים.

אסמא בת ה-36 הגיעה אל הארמון חמישה חודשים לאחר שבעלה הפך לפתע לנשיא. היא היתה בת הזוג המושלמת לרופא הצעיר שחזר מלונדון ושהתאהב בה שם. היא בוודאי זוכרת את ימי האושר הראשונים, את סקרנות העולם, את התקווה כי הצעירים המשכילים הללו, שהחליפו את העריץ הזקן ואת אשתו אניסה הנחבאת אל הכלים, ישנו סוף סוף את סוריה וינהלו אותה באורח מודרני יותר. במשטר סמכותי, כמובן, אבל נאור ופתוח יותר, הדומה יותר לירדן מאשר לצפון קוריאה. והביקורים המשותפים בחו"ל, וההתפעלות מיופייה ומהאנגלית המושלמת שבפיה (איך לא?), ומאמרי הדיוקן בעיתונות, וזכייתה בתואר "הגברת הראשונה" מטעם המרכז לחקר האישה הערבית והליגה הערבית. כן, הליגה הערבית.

לחזור לדויטשה בנק

עכשיו, כשהימים ההם נראים כמו דמיון פרוע, כשהיא מתבוננת בחרדה בגורלן של משפחות השלטון האחרות באזור מאז האביב הערבי, היא נזכרת בוודאי בימים שקדמו לנישואיה המפתיעים עם הנשיא הטרי של סוריה. היא לא נולדה בדמשק אלא בלונדון, ולא קראו לה אסמא אלא א?מ?ה, ונוחים היו חייה במשפחה סונית ממוצא סורי. אביה הקרדיולוג מילא את כל מחסורה, ואילו היא למדה בבית ספר נוצרי, ואחר כך באוניברסיטה, וסיימה את התואר הראשון שלה במדעי המחשב ועבדה בדויטשה בנק בלונדון ובג'יי.פי מורגן בפאריס ובניו יורק.

מה עובר במוחה בשעה שהיא צריכה לגרור את ילדיה להפגנת התמיכה בבעלה המעורר גיחוך, המארגן לעצמו הרצאות באוניברסיטה, מסביר את המניפולציות שעושה לו ברברה וולטרס, אשר אותה בחר כמראיינת העדיפה בעיניו, כשחייליו הורגים בכל יום עשרות סורים, והוא טוען שאין הוא פוקד עליהם לעשות זאת? כמה היתה מוכנה לשלם כדי לחזור לדויטשה בנק, אילו רק היה עוף מן השמיים מגיע בסערה אל כיכר מפגיני התמיכה ונוטל משם אותה ואת ילדיה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully