וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: לוחמי חיזבאללה הגיעו לסוריה לחזק את אסד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.2.2011 / 9:36

עיתון כוויתי דיווח מפי מקורות ביטחוניים בדמשק, כי המשטר הסורי חושש מהתלקחות ב"יום הזעם". בשל כך, אסד לא סומך על אנשי צבאו שיילחמו במפגינים ולכן הוא נעזר בחיזבאללה

כאלף לוחמי חיזבאללה הגיעו בימים האחרונים לסוריה, על מנת לאבטח את מוסדות השלטון ואתרים רגישים נוספים במדינה, מחשש שהפגנות המחאה המתוכננות לסוף השבוע יאיימו על יציבות המשטר – כך דיווח הבוקר (שישי) העיתון הכוויתי "א-סיאסה", המסתמך על מקורות ביטחוניים בסוריה. על פי הדיווח, בין הנשיא בשאר אסד לבין מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הושגה הסכמה, לפיה 5,000 לוחמים של הארגון הלבנוני יגיעו לסוריה ויתפרשו ברחבי המדינה תוך שמונה שעות מהרגע שאסד יבקש זאת.

העיתון, הידוע באיבתו לחיזבאללה ולמשטר הסורי, דיווח כי אסד מינה את אחיו מאהר ואת בן דודו, חאפז מחלוף, לבצע את התיאומים המבצעיים עם מול חיזבאללה ולקבוע את המקומות שבהם יתפרשו פעיליו במקרה הצורך. בנוסף בחר אסד מספר קציניים מהעדה העלווית שיבצעו את התיאומים הנדרשים בין הפעילים הלבנונים לבין מנגנוני המודיעין הסורי וצבא סוריה.

לטענת המקורות, ההבנות בין אסד לחיזבאללה בנוגע לשיגור אלפי פעילי חיזבאללה נובעות מחששו של נשיא סוריה כי אנשי הצבא והמודיעין הסורי לא יצייתו להוראותיו להלחם במפגינים. עוד דווח, כי פעילי החיזבאללה שכבר הגיעו לסוריה מתגוררים במחנות של המשמר הנשיאותי, בעוד שיתר 4,000 הפעילים ערוכים ומוכנים להגיע לסוריה תוך שמונה שעות. כל הפעילים לובשים מדים כמו אנשי המשמר הנשיאותי הסורי והם אף צוידו בכלי נשק, ביניהם טילי נ"ט.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully