וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיף שפרש: המשטר הסורי שלח נשים לפתות אותנו

ניר יהב

14.1.2012 / 20:13

בראיון ציין משקיף שפרש עוד כי סוריה האזינה לשיחות הטלפון של המשקיפים והתקינה מצלמות בחדריהם. לדבריו, משקיפים נוספים מבקשים לפרוש, אך נשארים בלחץ הליגה הערבית

אנוואר מאלק, משקיף הליגה הערבית לסוריה שפרש מתפקידו, אמר היום (שבת) כי המשטר הסורי ניסה לפתות אותו ואת חבריו המשקיפים באמצעות נשים. בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ערביה" הוסיף מאלק, המשקיף הראשון שפרש מהמשלחת במחאה על אלימות המשטר הסורי כלפי המפגינים, כי סוריה אף האזינה לשיחות הטלפון של המשקיפים והתקינה מצלמות בחדריהם. "המשטר ניסה לפתות אותנו בכל דרך, בין היתר באמצעות שימוש בנשים", הסביר.

ביום רביעי האחרון הודיע מאלק האלג'יראי, כי הוא פורש ממשלחת המשקיפים משום שלליגה הערבית אין יכולת לעצור את האלימות בסוריה. הוא טען כי רבים מעמיתיו המשקיפים רוצים אף הם לפרוש, אך לא עושים זאת בשל לחץ שמופעל עליהם על ידי מדינותיהם. היום הסביר בראיון כי המשטר הסורי "נחוש להישאר, אפילו על גופותיהם של ילדים". עוד אמר כי סוריה עומדת לקראת מלחמת אזרחים.

הוא דחה בתוקף את טענותיו של נשיא סוריה בשאר אסד לפיהן חוליות טרור פועלות ברחבי המדינה באמרו כי "מה שקורה בסוריה זה מהפכה עממית אזרחית, ואין שום טרור". הוא הבהיר כי הצבא הסורי החופשי – המורכב מעריקים של צבא סוריה – "אינו מבצע מתקפות אלא מגן על האנשים". הוא אמר עוד כי המצב בחומס נורא: "העיר הרוסה וריקה. אין לה קשר לחיים. המראות שראיתי זעזעו אותי. קשה לי לתאר אותם אפילו".

בתוך כך, האלימות בסוריה כלפי המפגינים נמשכת. לאחר שאתמול נהרגו מעל עשרה בני אדם, רובם במחוז אידליב, היום נהרגו שישה מפגינים נוספים מאש כוחות הביטחון.

עוד בנושא:
משולש הדמים: רוסיה ואירן מסייעות למשטר אסד
סוריה: 10 מפגינים נהרגו מאש הצבא, הרוב באידליב
תיעוד בסוריה: כך נהרג העיתונאי הצרפתי בחומס

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully